קלפים
קלפיםצילום: פלאש 90

אימון אישי, "קואוצ'ינג" בפי העם, נעשה שכיח בשנים האחרונות יותר ויותר.

זוהי למעשה שיטה להדרכה והנחיה של יחיד או קבוצה, כדי לשפר הישגים או להגשים יעדים אישיים. המתאמן מפתח ומשכלל יכולות שיסייעו לו בהגשמת המטרות, בעזרת המאמן.

בספריית בית אל לקחו את האימון עוד צעד קדימה: ערכת קלפים בסגנון "עשה זאת בעצמך", לאימון אישי - ביחיד או בקבוצה.

וידוי אישי: מעולם לא ביקרתי אצל מאמן. מכיוון שלא הלכתי להתאמן בעצמי, אין לי היכולת לדעת האם הקלפים דומים למציאות. אבל הקלפים מעניינים ביותר.

הקלפים עצמם, הנתונים בתוך קופסה מהודרת, מחולקים לשניים:

בצד אחד תמונה כלשהי: אדם מטפס על חבל, חתול מתבונן בדג באקווריום, הגה ספינה השטה לים ועוד. התמונות, כולן מצולמות באיכות גבוהה, צבעוניות וכוונתן ברורה.

בצד השני של הכרטיס מופיעה הגדרה בת מילה אחת, ותחתיה ציטוט מימרה של רב, הקשורה לנושא.

בין הרבנים המצוטטים: האדמו"ר מפיאסצנה, הרב קוק ורבי נחמן מברסלב.

אם ניקח דוגמא: באחד הכרטיסים מופיעה תמונה של עפרונות מחודדים, ומצידו השני, תחת הכותרת "כישרון", ישנו ציטוט של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל המדבר על הכרת ערך הכישרונות שבאדם וכנגד - ענווה מזויפת.

בערכה, מלבד הכרטיסים, מופיעה גם חוברת ובה הוראות שימוש. אלא שבניגוד למשחקי הקלפים כמו "טאקי", בהם מסבירים מה תפקידו של כל קלף מיוחד, כאן נותנים למשחק להחליט מה תפקיד הקלף.

אז מה כן מופיע בחוברת? קודם כל הסברים על אימון אישי ועל תורת החסידות, אח"כ תקציר על הרבנים המצוטטים בספר. רק בהמשך תקבלו הצעות למשחק: לשחקן בודד או זוג – לברר על עצמנו ועל זולתנו, ולקבוצה – כדי לקבל ביקורת בונה ומחזקת.

לסיום- מוצעת לכל קלף, לאחר הבירור שהמשחקים עוברים באמצעותו, גם משימה אפשרית למשל: מה אומרת הצעקה שלך לך וסביבתך.

המשחק הוא תוכן נאה שמוגש בכלי מושקע ומעוצב, ויכול לשמש כל אחד- מיועצת שרוצה לעבוד עם המורים, בוס שרוצה לאוורר את הדינמיקה בצוות העובדים (זהירות! יגידו עליכם שאתם חופרים!) ועד בני זוג שרוצים לדסקס את הזוגיות שלהם, לפתוח נושאים ולשפר.