מטוס
מטוספלאש 90

חברות תעופה בארצות הברית החלו בשידרוג המטוסים הישנים שלהם בצי על ידי התקנת תאי אכסון לתיקי היד של הנוסעים בנפח גדול יותר. תאי האכסון החדשים הופכים את נפח האכסון לדומה למטוסים החדישים ביותר.

על פי סוכנות הידיעות AP, יונייטד אייריינס, אמריקן איירליינס ודלתא איירליינס, כבר החלו בהליך השדרוג. חברות התעופה מבטיחות לבצע את השדרוג גם על המטוסים החדישים יותר שנפח האכסון בהם קטן.

הגדלת נפח האכסון בתאים מעל ראשי הנוסעים תיצור מצב בו המטוס יוכל לשאת עד כ-50% יותר תיקי יד מבעבר, תלוי בסוג המטוס.

בעוד הגדלת נפח תאי אכסון תיקי היד מגבירה את תחושת החוויה הטובה מהטיסה, אין זה אומר בהכרח שאנשים יחליטו בעקבות כך לטוס עם חברה מסוימת. מומחים בתחום טוענים כי השוק נשלט על ידי גורם המחיר, ונקודות הנוסע המתמיד.

חשוב לציין כי הגדלת נפח האכסון אינה מסמנת שינוי מדיניות לגבי הגודל האפשרי לתיקי יד המועלים למטוס. אך, ככל שמחירי המזוודות באכסון פנימי במטוס יעלו, יותר אנשים יעדיפו לקחת מטען קטן יותר בצורה ידנית.

האם תאי האכסון החדישים יגרמו לפחות עומס בתאים מעל ראשי הנוסעים או להגדלת תיקי היד? מומחים טוענים כי זה יהיה ממש כמו סיפורי הכביש המהיר- ככל שהכביש רחב יותר, ואנשים רואים יותר שטחים פנויים - הם נוסעים יותר וממלאים מחדש את הכביש.