מקבלים את ברכת הרבנים
מקבלים את ברכת הרבניםהצלה

במד"א וב-'הצלה גוש דן' גייסו לאחרונה רופאים חרדים, שייצאו לאירועי החירום החמורים ויעניקו טיפול מקצועי מהיר.

באחרונה נתקלו הכוננים בעשרות מקרי חירום רפואיים שהצריכו החייאה באזור גוש דן. המקרים הרבים הובילו את הארגונים לגייס רופאים חרדים שייתנו מענה רפואי מהיר, במקרים שמצריכים רופא. מלבד הרופאים שכבר משמשים כמתנדבים במשך תקופה ארוכה, הצטרפו באחרונה רופאים חרדים נוספים המתגוררים בריכוזים החרדיים בגוש דן, והם יוצאים לצד הכוננים שמוכשרים כחובשים, למקרי החירום החמורים.

במד"א וב'הצלה גוש דן' מסבירים כי ישנם מקרים שבהם לא יכולים הכוננים הרגילים להציל את החולה, ויש צורך ברופא שייתן את המענה הרפואי המקצועי. עד עתה, נאלצים במקרים אלו, להמתין עד לבוא ניידת טיפול נמרץ, מה שמאריך את הזמן, שהוא קריטי במקרים רפואיים שבהם קיימת סכנת חיים ממשית.

עם קבלת הרופאים כמתנדבי מד"א ו'הצלה גוש דן', הם צוידו במיטב המכשור הרפואי הנייד, כדי שיעניקו טיפול רפואי דחוף בשטח. הרופאים יוצאים בהתנדבות לאירועים, לאחר קבלת ההודעה מהמוקד, ומפקדים במתן הוראות על החובשים שמגיעים למקרה החירום, ובמקרה הצורך עורכים פעולות שמותרים על פי חוק, אך ורק לרופאים. 

יו"ר 'הצלה גוש דן' הרב אשר שלומוביץ הסביר כי "בתקופה האחרונה היו לצערנו מקרים רבים באזור גוש דן, שהצריכו החייאה, ביניהם גם על תינוקות. במקרים מורכבים שכאלה זקוקים יותר מכל לרופא שינחה ויקיים פעולות רפואיות דחופות, שמותרות אך ורק לרופא".

הרב שלומוביץ הוסיף כי "הזמן הוא קריטי במקרים מסוג זה, והעובדה שרופא מגיע לשטח תוך דקות ספורות, מגביר את הסיכויים להציל חיים. גם כשחלילה חייבים לקבוע מוות, הדבר יכול להיעשות רק על ידי רופא. מאז גויסו הרופאים יש פחות צורך בגיוס ניידות טיפול נמרץ של מד"א שבהם יושב רופא, ובאותו הזמן פנויים ניידות הטיפול הנמרץ לצאת ולהציל חיים באירועים אחרים".

ד"ר פרצ'ה רופא אחראי בהצלה גוש דן מקבל את ברכתם של הרב אריה לייב שטיינמן, והרב חיים קנייבסקי, על הפעילות למען הצלת חיים.