ההפגנה נגד הדרת נשים
ההפגנה נגד הדרת נשיםצילום: פלאש 90

מיצג מחאה של נשים עם פלסטר על הפה יתקיים הערב (שני) בכניסה לאירוע של רדיו 'קול ברמה', המציין שלוש שנים להקמתו.

בתנועת ישראל חופשית המובילה את המאבק נגד הדרת נשים, אומרים כי הרדיו החרדי הפועל במסגרת הרשות השנייה, הפך להיות אחד מסמלי תופעת הדרת הנשים, לאחר שבתוכניות הרדיו שלו נשים נדרשו לשלוח פקסים שהוקראו ע"י גבר, כדי שקולן לא יישמע.



בתנועה הוסיפו כי הדרת הנשים היא חצייה של קו אדום, המאיים על הערכים הבסיסיים ביותר של חופש ושיוויון בחברה הישראלית.

מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", מיקי גיצין, סיפר בשיחה עם ערוץ 7 על הסיבות למיצג המחאה, "העובדה שקיימת במדינת ישראל תחנת רדיו, שבאופן רשמי מדירה נשים ומצד שני היא חברה ברשות לטלויזיה ורדיו, זה פשוט הדרת נשים במאפיינים הכי מכוערים שלה. שר הפנים משתף פעולה ולא בפעם הראשונה עם תפישות כאלו, והייתי שמח אם הממשלה שיצאה באופן כל כך נחרץ נגד הדרת נשים לא רק תדבר אלא גם תקבל החלטות".

גיצין הוסיף כי מדובר במדיניות מדירת נשים, "יש הבדל בין מדיניות לבין פרקטיקה. זה שהמדיניות של רדיו קול ברמה היא לא לראיין נשים היא חמורה, דבר שני רדיו קול ברמה לא מראיין רק נשים חרדיות, אני לצורך העניין עולה לא פעם ולא פעמיים לרדיו קול ברמה, ונשים שפעילות אצלנו לא הורשו לעלות לשידור. האם אנחנו רוצים לאפשר ולממן תחנות רדיו שפועלות במאפיינים שבאופן רשמי כמדיניות, לא במצב שבו נשים לא מבקשות לדבר, אלא הם באופן ברור אומרים ברגע שמציעים להם אישה, הם אומרים לא".

גיצין אומר כי מדובר בהדרת נשים ויש לשים לזה סוף, "אני חושב שברגע שיש באופן רשמי, רדיו של הרשות השניה לטלויזיה ורדיו, שהוא רדיו שמדיר נשים כמדיניות, זה דבר לא מקובל וצריך לשים לזה סוף. גם באוטובוסים אמרו שזה וולנטרי ועובדה שזה לא וולנטרי. כל התפישה שהדרת נשים זה וולנטרי היא לא קיימת היא לא אמיתית וצריך לשים לזה סוף. אתה מכיר מדינה מתוקנת אחרת שזה לא אירן שבו נשים לא יכולות לעלות לשידור. אין מקום לסובלנות כלפי תופעות כאלו כי זה חלק מתופעה רחבה שיש לשים לה סוף".

לסיום מציין גיצין כי לא מדובר במאבק בין דתיים לחילונים, "מי שמוביל את המהלכים האופרטיביים בכנסת זה ח"כ אורי אורבך, שיצא באופן נחרץ נגד התופעה וגם קיים על זה דיון בכנסת, והמטרה היא להפסיק את העניין הזה. זה לא רק עניין חילוני או דתי, זה חכי"ם מכל שורות הבית, מימין ומשמאל, דתיים וחילונים מבינים שיש פה בעיה".