אלדד: הממשלה נכנעת לוואקף

ועדת החינוך של הכנסת דנה הבוקר (שלישי) בהרס העתיקות בהר הבית.

חבר הכנסת אריה אלדד אמר לאחר הדיון לערוץ 7 כי "בהר הבית מתקיים הרס עתיקות שיטתי המאורגן על ידי הוואקף והתנועה האיסלאמית כדי לבנות את התשתית האדיאולוגית שבתי המקדש שלנו לא היו קיימים מעולם. ראשי הממשלה שלנו לאורך שנים נכנעים לוואקף ומוכנים לקבל את ההשתוללות שלהם בהר הבית".

יו"ר הועדה ח"כ מילר אמר כי "ההרס העתיקות בהר הבית מטריד מאוד". יוזמת הדיון, ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) אמרה כי "יש כאן הפקרה של הריבונות של מדינת ישראל בהר הבית, מיום ליום יש עוד נגיסה ועוד נגיסה בריבונות שלנו. אני מבקשת לחשוף את הדו"ח של מבקר המדינה על הר הבית המקום הקדוש לעם היהודי".

חבר הועד הציבורי למניעת הרס עתיקות בהר הבית, ישראל כספי, "אנחנו מאשימים את ראש הממשלה, יש רשלנות פושעת, אין דין ואין דיין, הרס נעשה ועכשיו זה בלתי ניתן לשיקום".

לדבריו, "המצב נכון להיום שניתנה ההוראה לא לעבוד עם טרקטורים ולא בחושך אך לא הצלחנו לעצור את הרעה ואנחנו משלמים מחיר כבד היום, אני מבקש מהועדה להוציא החלטה שקוראת לממשלה לפקח ולשמור על האוצרות".

יו"ר רשות העתיקות, שוקה דורפמן, אמר כי "הר הבית הוא אתר עתיקות שלא מפוקח על ידי כמו שאר אתרי עתיקות יש לנו מגבלות של פיקוח. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה. אנחנו יודעים מה קורה שם גם מבלי להיות שם, אני לא מרוצה ממה שקורה בהר הבית".

הוא ציין כי "הסמכות לאשר או למנוע עבודה היא על ידינו וקיבלנו ביקורת על כך. אני לא רוצה למתוח ביקורת אבל ראשי הממשלה וגם השרים יודעים מה קורה בהר הבית".

דורפמן הוסיף, "אחרי דו"ח המבקר החלטנו שאין כניסה לטרקטורים ויש פיקוח מלא על הר הבית שמביאה המשטרה. אני זועם".

נציג המשטרה, סנ"צ אבי ביטון אמר בועדה, "יש פיקוח בהר הבית 24 שעות של שוטרים ויש למשטרת ישראל גישה לכל מקום בהר הבית, נכון לעכשיו יש טרקטור בהר הבית שמעביר רק ציוד ממקום למקום".

לשכת התכנון המחוזית מסרה בתגובה "אנחנו לא מעורבים על מה שקורה בהר הבית".  מנהל מחלקת פלסטינים במשרד החוץ, חייים אסרף אמר בדיון, "יש להר הבית משמעות מדינית רחבה, האינטרס המדיני המובהק שכמה שפחות הנושא יעלה על סדר הנושא העולמי. כמו כן יש חשיבות לקשרים עם ירדן שממונים מטעמה נמצאים בהר הבית".

יו"ר הועדה, ח"כ אלכס מילר, הודיע כי יפנה ליו"ר ועדת לביקורת המדינה בבקשה לעשות דיון משותף בעניין דו"ח המבקר. "אני מקווה שאם נמצא ממצאים אחרים יהיה מי שיקח את האחריות".