אזור האסון ביפן
אזור האסון ביפןרויטרס

שנה חלפה מאז הצונאמי ובעקבותיו האסון הגרעיני ביפן, שבו נספו 16 אלף איש ועוד 3000 נעדרים. ביפן ציינו השבוע את האסון, בטקסי זיכרון רבים.

רבה של טוקיו, הרב בנימין אדרעי, שליח חב"ד, שסייע בשנה שעברה לנפגעי האסון, הוזמן להשתתף באחד הטקסים באזור האסון ואף זכה לקבל אות כבוד על פועלו.

בראיון מיוחד לערוץ ,7 הוא מספר שמאז האסון ישנם רבים שמתקרבים ליהדות, כולל גויים, "הנבואה של הרבי, התקיימה במלואה. שאלנו את הרבי באמצעות האגרות קודש, האם להישאר ביפן לאחר האסון, וקיבלנו תשובה שלא צריך לדאוג. היום אנחנו מקבלים כל הזמן מכתבים מאנשים שהתחזקו באמונה. הרבה אנשים התקרבו ליהדות וגם אצל הגויים מתחילים להבין שיש בורא לעולם".

הרב אדרעי מציין שמצבם של התושבים באזור האסון השתפר, "אני נוסע אחת לשבוע, לאזור האסון בסאנדיי. הם במצב טוב יותר, ביפן הדברים הולכים אמנם לאט. אבל יש להם הרבה תקציבים. השטח שנפגע הוא בגודל של כל ארץ ישראל השלמה, משכנים אותם בנתיים במבנים זמניים".

לדבריו, ממשלת יפן מצא לנכון להזמין דווקא אותו, לטקס הזיכרון המרכזי בסאנדיי, "היפנים בקשו מהכמרים הבודהיסטים שלא להגיע לטקס, הם אמרו לי שהם מזמינים דווקא אותי, כי אני זה שהגעתי לעזור להם באסון. הם נתנו לי תעודת הוקרה על מה שעשיתי בשנה שעברה".

בבית חב"ד בטוקיו עושים בימים אלה, את ההכנות לקראת חג הפסח, "חיים כאן מאות יהודים, חלקם באו לעשות כאן כסף, חלקם מחפשים את עצמם וחלקם סתם מסתובבים. בית חב"ד זה המצפן כאן, לכל יהודי ויהודי. בדיוק עכשיו קבלנו את המצרכים לחג, את המצות, את היין שנשלחו אלינו ממרכז חב"ד העולמי ואנחנו מקווים שעד פסח נהיה מוכנים".