לא עושה הנחות לברק. סנה
לא עושה הנחות לברק. סנהפלאש 90

"עם כל הכבוד למומחים, עליהם לצאת מתוך נקודת הנחה שאין בעיה מבצעית שאין לנו פתרון עבורה. לולי כך היה, לא היינו פה היום. אנחנו מקווים שלא נצטרך להוכיח זאת.

פעולה צבאית ישראלית היא בחזקת מוצא אחרון, רע הכרחי. זהו מחיר שרק החיים בצל איום גרעיני של משטר האייתולות גבוה ממנו”, אמר יו"ר המרכז לדיאלוג אסטרטגי במכללה האקדמית נתניה והשר לשעבר ד"ר אפרים סנה בדברו בכנס שנערך בוושינגטון.

לדברי סנה אין ממשלה בירושלים שתסכים כי בכהונתה תשיג איראן נשק גרעיני, לא רק בשל הלקח שלמד העם היהודי בדרך הנוראה, שאין לתת בידי מי שנישבע למחות את ישראל את האמצעים לעשות זאת, אלא גם משום שאם תהיה לאיראן הפצצה, לא יחלפו אלא שנים אחדות וגם לסעודיה, מצרים וטורקיה תהיה אחת כזו.

לדבריו מי שחרד מתוצאות של פעולה ישראלית, יכול למנוע אותה באופן פשוט וללא שימוש בכוח. ארה"ב צריכה ליישם במלואן את כל הסנקציות המעוגנות בחוקיה, שחלקן נחתמו רק בשנתיים האחרונות ע"י הנשיא וחלקן ממתינות לאישור סופי בבתי הנבחרים. אם ימוצו כל הסנקציות בפועל וזה עדיין לא המצב, סופו של המשטר האייתולות לקרוס. לטענתו טווח הטילים הבליסטיים שמפתחת איראן מכסה כבר היום את דלהי, מוסקבה ואתונה. בעוד שנתיים-שלוש, תהיה אירופה המערבית כולה בטווח הטילים שנמצאים כעת בפיתוח אמר סנה.