מסדר את הדרום. עיני
מסדר את הדרום. עיניפלאש 90

ההורים העובדים בדרום הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, לרבות עובדי הקבלן, שנאלצו להיעדר מעבודתם בימים האחרונים כדי להשגיח על ילדיהם, עקב הוראת פיקוד העורף לסגור מוסדות חינוך, יקבלו את מלוא שכרם בגין ההיעדרות. מדובר גם במקרה שבו פיקוד העורף אינו מכריז על מצב חירום או מצב מיוחד אלא רק על סגירת מוסדות חינוך, כך נקבע היום בישיבה שקיים יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בלשכתו בת"א. בישיבה נטלו חלק נציגי משרד האוצר בראשות הממונה על השכר, סגן ראש אגף התקציבים ונציגי רשות המיסים. כמו-כן השתתפו נציגי המעסיקים הפרטיים בראשות ראש לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. הישיבה התקיימה בעקבות פנייתו של יו"ר ההסתדרות לשר האוצר בתחילת השבוע.

עיני הביע סיפוק בתום הפגישה ואמר כי "אני מקווה כי בימים הקרובים ייחתם הסכם קיבוצי משותף בין ההסתדרות, המעסיקים הפרטיים והאוצר כך שהעובדים, שממילא נפגעים בגלל ירי הטילים לא יצטרכו להיפגע שוב בפרנסתם".

בהסדר שהושג היום נקבע כי אם פיקוד העורף הורה על סגירת מוסדות חינוך בגין אירוע של ירי טילים הרי שהורה לילד עד גיל 14 יכול להיעדר מהעבודה ולקבל את מלוא תשלום השכר בגין ההיעדרות. מדובר בפיצוי שיינתן לאחד ההורים. ההורה שנשאר בבית יגיש למעסיק תצהיר על כך שבן או בת זוגו אינם מקבלים אף הם פיצוי בגין ההיעדרות. המעסיק ישלם את השכר ויקבל על כך שיפוי מרשות המיסים.

בימים הקרובים ייחתם הסכם קיבוצי משולש - הסתדרות-מעסיקים- משרד האוצר – בעניין זה כך שניתן יהיה לשלם את ימי העבודה להורים העובדים שנעדרו בימים האחרונים ממקום עבודתם.

יצוין כי הסדר זה הינו על-סמך הסכמים קודמים שנחתמו בין ההסתדרות- המעסיקים והאוצר במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה. יחד עם זאת הסדרים אלה חלו אד הוק לגבי אירועים אלו. בהסדר שנקבע היום סוכם כי הוא יחול עד סוף שנת 2012, בהוראת שעה, במקרה של ירי טילים נוסף. בסוף שנת 2012 תיבחן האפשרות להאריך פעם נוספת את תקופת יישומו.

כך בעצם נמנע מצב שבו בכל סבב של ירי טילים צריכים ההורים העובדים בדרום לחשוש לפרנסתם משום שהם נאלצים להיעדר מהעבודה.

בישיבה אף סוכם כי בקרוב תהיה ישיבה נוספת עם שר האוצר כדי להגיע לסיכום על נזקים נוספים שנגרמים לבעלי העסקים כתוצאה מאירועים של ירי טילים.