מאמצי החילוץ
מאמצי החילוץחדשות 24

מפקד שירותי הכבאות בבני-ברק, טפסר בכיר שמעון בן-נר, האשים בראיון לגלי צה"ל, כי רשלנות צוות בית האבות בבני ברק היא שהביאה לתוצאות הקשות של השריפה.

לדבריו, "מערכת המתזים לא הייתה מחוברת, וכך גם גלאי העשן. עובר אורח דיווח על העשן - ואחרת לא היו מגיעים כוחות הכיבוי. בזכות התנהלותם של הכבאים נמנעו מקרי מוות".

במכבי האש מציינים, כי כאשר הגיעו לבית האבות לא קיבלו כל מידע על מספר הקשישים שנמצאים במקום ומצבם, זאת מאחר ואיש מצוות בית האבות לא נכח במקום. מנהל בית האבות נמצא בחקירה מאז שעות הלילה ועל כן איננו יכול להגיב להאשמות נגדו.

המשטרה ממשיכה גם הבוקר בחקירת נסיבות השריפה שפרצה אמש בבית אבות בבני ברק וגרמה ל-17 קשישים להיפגע משאיפת עשן - שישה מהם במצב קשה.

הדליקה פרצה סמוך לשעה 22:15, ככל הנראה בעקבות קצר חשמלי בתקרת הקומה השלישית בבניין. כ-30 צוותי חילוץ והצלה נשלחו במהרה למקום והחלו לפנות את הדיירים שישנו בחדריהם באותה העת.

עם סיום השריפה התפנו כוחות הכיבוי והמשטרה לחקור את נסיבות המקרה וגילו כי המקום פעל ללא אישור כיבוי אש.

בתחנת הכיבוי בבני ברק אומרים שבעבר הומלץ לסגור את המקום בגלל אי-עמידה בנהלים, ואף הוגשה תלונה במשטרה על זיוף אישור כבאות. במהלך הלילה נחקרו בעלי בית האבות במשטרה, אבל עדיין לא ברור אם יינקטו נגדם צעדים משפטיים.