מחליפים מזגנים. אילוסטרציה
מחליפים מזגנים. אילוסטרציהפלאש 90

משרד האנרגיה והמים החל היום (ראשון) בפרויקט נוסף במסגרת מימוש תוכנית ההתייעלות האנרגטית שגיבש להפחתת צריכת החשמל במשק.

לאחר שהמשרד סייע בהחלפתם של אלפי מקררים ישנים, יסייע כעת המשרד בהחלפת מזגנים ישנים ולא יעילים במזגנים חדשים וחסכוניים, למקבלי הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה, על פי הקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי.

מטרת פרויקט של משרד האנרגיה והמים היא להגביר את המודעות לחיסכון באנרגיה בקרב הציבור, לעודד החלפת מוצרי חשמל ישנים בעלי דירוג אנרגטי נמוך ולהוציאם מהשוק.

מהלך הפרויקט הנוכחי, תחליף חברת טורנדו, שזכתה במכרז המשרד, כ- 10,000 מזגנים ישנים למזגנים חדשים וחסכוניים (בדירוג אנרגטי A ו- B). החלפת המזגנים צפויה להוביל לחיסכון של כ- 1700 קוט"ש למזגן בשנה, ובסה"כ לחיסכון של כ- 17 מיליון קוט"ש. עבור כל משק בית, החיסכון מוערך בכ- 800-850 ש"ח בשנה.

חברת טורנדו זכתה במכרז המשרד לביצוע הפרויקט.  השקעת המשרד בפרויקט עומדת על תקציב כולל של כ- 10 מיליון ש"ח. המשרד משתתף בכל מזגן בסכום של כ- 1000 ש"ח, המהווים   כ- 40% מעלות כלל  חבילת ההחלפה.

מדובר בסבסוד לא רק של עלות המזגן, אלא גם של כלל הפעולות הכרוכות בפרויקט זה, כולל הובלה, פירוק המזגן הישן וגריטתו, התקנת המזגן החדש ומתן אחריות כוללת  על המזגן ועל ההתקנה למשך שלוש שנים.