הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה בחר היום (שני) בעמוס שפירא לתפקיד הנשיא הבא של אוניברסיטת חיפה.

שפירא יחליף את פרופ' אהרון בן-זאב שמסיים את תפקידו לאחר שתי כהונות. המינוי יובא לאשרור חבר הנאמנים של האוניברסיטה, שיתכנס בראשית חודש יוני.

שפירא יחל את תפקידו בחודש אוקטובר הקרוב, עם תחילת שנת הלימודים תשע"ג והוא למעשה יסגור מעגל אקדמי: את התואר הראשון שלו בכלכלה הוא סיים בראשית שנות ה-80 באוניברסיטת חיפה ועבודתו הראשונה הייתה בתור עוזר הוראה בחוג לכלכלה.

"אני גאה לשוב לאוניברסיטה שבה עשיתי את צעדיי הראשונים ושנתנה לי את התשתית הכל כך חשובה להצלחה – הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אנושית", אמר שפירא, "אוניברסיטת חיפה העניקה לי היום זכות גדולה – לתרום מניסיוני ויכולתי לחינוך וההשכלה של הדור הצעיר ואני מודה לחברי הוועד המנהל על האמון שנתנו בי".

בנוסף לתואר הראשון בכלכלה לשפירא גם תואר שני בניהול תעשייתי של הטכניון. הוא היה מנכ"ל חוגלה, מנכ"ל אל-על ובתפקידו האחרון כמנכ"ל סלקום. משנת 2008 מכהן שפירא כנשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל-אביב (תפקיד אותו יעזוב עם המינוי לנשיא אוניברסיטת חיפה), בה הוביל את "אמנת המעסיקים למען החינוך האקדמי" – אמנה עליה חתמו 300 חברות מהמובילות במשק שקראה להעסקה של בוגרי מדעי הרוח ומדעים מדויקים במגזר העסקי. שפירא גם עסק רבות בשנים האחרונות בהגברת המודעות בקרב קובעי דעת הקהל לתופעת "בריחת המוחות" מהאקדמיה הישראלית.

יו"ר הוועד המנהל, עמי אילון, אמר "אנחנו שמחים על הבחירה ובטוחים שעמוס שפירא ימשיך ויקדם את אוניברסיטת חיפה לעבר היעד המרכזי שלה – המצוינות האקדמית. יכולות הניהול המוכחות שלו, יחד עם התשוקה שהוא מראה לנושא החינוך וההשכלה הגבוהה, הם המתכון הנכון להצלחה של כולנו".