הועידה לאחריות כלכלית במשפחהיוני קמפינסקי

בכנס שנערך היום (שני) לרגל יום המתנדבים הארצי של ארגון 'פעמונים' בנושא אחריות כלכלית במשפחה, השתתפו למעלה מ- 1000 מתנדבים מרחבי הארץ שקיבלו מידע מקצועי מטובי המרצים בתחומים הרלוונטיים.

את האירוע פתח ראש העיר, ניר ברקת, שבירך על העשייה החשובה ואמר: "אנו שמחים לארח את הארגון ואת מתנדביו, שמחזקים את חוסנה החברתי-כלכלי של מדינת ישראל. אני מברך את השותפים הרבים על העשייה בשם מאות המשפחות הירושלמיות להן הצלחנו לסייע לאורך השנים ומקווה לראות את פעילותכם מתרחבת בעיר על-מנת לייצר עתיד טוב יותר בירושלים".

בחלקו האחרון של הערב התקיים פאנל בנושא משולש האחריות – השלטון, הקהילה והמשפחה, דרכו הועלתה השאלה האם המשולש יוביל לשינוי כלכלי-חברתי. מבין משתתפי הפאנל היו פרופ' אבי בן בסט, סתיו שפיר, ד"ר מומי דהן, אראל מרגלית וחנה פסטרנק – המתנדבת בפעמונים.

"ההתנהלות הכלכלית הבעייתית של רוב אזרחי ישראל אינה עוד בעיה בסך הבעיות שלנו כחברה", אמר אוריאל לדרברג מנכ"ל פעמונים, "היא נוגעת כמעט לכל תחומי חיינו. כדי לפתור בעיות חברתיות עמוקות וארוכות שנים באופן שנוביל לשינוי חברתי מקיף ויסודי יש צורך דחוף בתהליכים רחבים שיתקיימו במקביל בכלל הארגונים השונים למען אותה מטרה. במקרה כזה, אין ספק שהתוצאות תהיינה באיכות אחרת לגמרי, וההשפעה תהיה משמעותית לאין ערוך".

עוד הוסיף לדרברג: "את המטרות האלה נוכל להשיג בראש ובראשונה באמצעות המתנדבים והפעילים, שכן העבודה הפרטנית מול המשפחה היחידה היא הבסיס והקומה הראשונה – ועל גבי הקומה הזאת תיבנה הקומה הנוספת– המסגרת המשותפת של הארגונים השונים לעבר חזון רחב יותר".

בפעמונים מספרים כי הארגון ההתנדבותי שלהם סייע עד היום ליותר מ-10,000 משפחות להבריא את כלכלת ביתם ולצאת לדרך חדשה ולחיים כלכליים מאוזנים יותר. בארגון פועלים למעלה מ-2,000 מתנדבים בכל הארץ אשר מעניקים הדרכה וסיוע לאלפי משפחות בישראל בדרכן לעשות את השינוי המיוחל ולאזן את כלכלת הבית.