עיסוויה
עיסוויהצילום: פלאש 90

למועצת עיריית ירושלים תועלה בעוד ימים אחדים ההצעה למנות את עורך הדין ערן מבל שבעבר עבד עם עמותת השמאל הקיצוני 'במקום', למתכנן של שכונת עיסאוויה. זאת לאחר שבוועדה למסירת עבודות תכנון הושג שוויון בין המתנגדים לתומכים במינוי.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו על הפרשה עם סגן ראש עיריית ירושלים, דוד הדרי, המשיב לשאלה שבכותרת ב'לא' נחרץ וקובע כי לא ייתן למהלך שכזה לעבור.

הדרי מסביר כי המדובר הוא בפרויקט שיקומה של שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, ולמשימה שכזו משמעותית מאוד האג'נדה בה מחזיק האדריכל המתכנן. "אמנם ירושלים היא אחת וצריך לתת שירותים לערבים, אבל הדברים צריכים להיעשות כפי שהם ניתנים במערב העיר. אם מחליטים על בנייה של עשרים יחידות דיור עולה השאלה אם לבנות לגובה או שנאמר שמדובר בערבים שרגילים לבנייה כפרית ואז ניתן להם לבנות את עשרים יחידות הדיור על הקרקע. הדברים הללו תלויים במתכנן, לכן חשוב שהמתכנן יהיה אובייקטיבי".

לדבריו אמנם לאחר תכנונו של כל פרויקט בניה הוא מועבר לאישור הגורמים השונים בעירייה, אך כאשר ההתחלה היא עקומה גם לאחר ועדות ואישורים משהו מהעקמומיות הזו נשאר, ואת זה הוא מבקש למנוע כבר כעת.

באשר לאדריכל מבל עצמו מדגיש הדרי שאינו מכיר אותו והוא משער שמדובר באדריכל משכמו ומעלה, כלשונו, אך "תארו לכם שאת גשר המוגרבים היה מתכנן אדריכל שמומלץ על ידי עמותת 'עטרת כהנים' או מכון המקדש. הרי הייתה קמה צעקה לא רק כאן אלא גם בעולם. זה בדיוק מה שקרה כאן. מדובר באדריכל שעבד בעמותת 'במקום' שהיא שמאלנית יותר משלום עכשיו, דוגלת בחלוקת ירושלים".

יצוין כי האדריכל הומלץ כיוון שכבר עבד על תכנית למיזם עיסאוויה ותקוות אנשי העירייה הייתה לנצל את העבודה שביצע בעבר לטובת המיזם העירוני ובכך לחסוך בעלויות, אך מנגד דווקא עובדה זו היא המטרידה את הדרי.

כאמור בישיבת הועדה הושג תיקו בין המתנגדים למצדדים במינוי, וכעת ראש העירייה, ניר ברקת, הוא שאמור להכריע אם להעביר את ההצעה לדיון במועצת העיר אם לאו. הדרי מביע תקווה שברקת יבחר שלא להעלות את ההצעה כלל, אך עם זאת הוא סבור שאם הסוגיה תעלה הסיכויים שהמינוי לא יעבור בגדול.