ניידת משטרה
ניידת משטרהצילום: פלאש 90

השופט אבישי קאופמן בבית המשפט לתעבורה עכו גזר אתמול  שנת מאסר לתושב נהריה בן 30 בגין נהיגה בזמן פסילה. השופט אף פסל את רישיון הנהיגה שלו ל-4 שנים,

הנהג נתפס במסגרת פעילות שגרתית  כשהוא נוהג תחת פסילה של בית המשפט – פסילה שנקבעה בהעדרו לתקופה בת 3 חודשים. השוטר- רס"ר אבי זריק  החתים את הנהג כי הינו פסול וכי עליו להפקיד את רישיון הנהיגה בבית המשפט.

כעבור 9 ימים בית המשפט פסל את רישיון הנהיגה של נהג זה עד תום הליכים בגין תיק אחר והפעם בנוכחותו, דבר שלא הפריע לנהג יומיים לאחר מכן- לנהוג ברחבי העיר נהריה, עד שנתפס שוב לאחר שנצפה אוחז בטלפון נייד בידו בעת נהיגה.

יחידת תביעות התעבורה עכו, בפיקודה של עו"ד פקד שרומה מלס שחם, טענו בבית המשפט להחמרה בענישה בהתאם למדיניות אגף התנועה, שעניינה החמרה עם תופעת הנהגים הפסולים והרצידיביסטים המזלזלים בחוק ומסכנים את בטחון הציבור בכביש.

בין השאר, נטען בבית המשפט ע"י התובע המשטרתי כי לנהג 32 הרשעות קודמות בתעבורה, הוא הורשע בגרימת תאונת דרכים, פעמיים נהג בפסילה והורשע 28 פעמים לאחר שרישיונו פקע.

עוד נטען כי מדובר באדם המסוכן לציבור וכי התנהגותו מורה על זלזול מופגן ברשויות החוק ובבית המשפט. עוד ציינו כי קיים יסוד סביר כי המשך נהיגתו תסכן את ביטחון הציבור.

במשטרה מדגישים כי מדובר בגזר דין מרתיע עם מסר ברור, לפיו הן מערכת אכיפת החוק והתביעה והן מערכת המשפט מתייחסים בחומרה לנושא של נהיגה בפסילה המתבטאת בזלזול בחוק לצד סיכון שאר משתמשי הדרך