במהלך שנת 2011, הועברו במסגרת פעילות סיעת "הבית היהודי"כ-11 מיליון ₪ לטובת חיזוק והרחבת מפעל הגרעינים התורניים.

אתמול (ב') הגיעו עשרות מנהלי גרעינים תורניים מארגון קרן קהילות לכנסת למפגש מיוחד עם חברי סיעת "הבית היהודי" במטרה להביע את הוקרתם בעקבות התמיכה בקהילות השונות.

שי תובל,מנכ"ל קרן קהילות הדגיש כי בתקופה האחרונה רואים כי משרדי ממשלה רבים מביעים נכונות לתמוך ולעזור לגרעינים התורניים אך הראשונים שעשו זאת היו אנשי המפד"ל: "היום, מפעל הגרעינים התורניים זוכה להכרה ולתמיכה של חלק נכבד ממשרדי הממשלה אך מצב זה לא היה מתאפשר בלי אנשי המפד"ל אשר לפני כ-15 שנה האמינה בשליחות החשובה זו והיו מהראשונים שתמכו בה. גם היום, סיעת הבית היהודי ממשיכה להוביל ולחזק את פעילות הגרעינים ועל כך אנו מודים לכל חברי הסיעה על הפעילות בשנים האחרונות ומקווים כי נמשיך יחד למנף ולהרחיב אותה".

יוזם הישיבה, יו"ר סיעת הבית היהודי, ח״כ אורי אורבך: "הגרעינים התורניים הם מהמפעלים הבולטים של הציונות הדתית ונציגיהם באו להודות לסיעה על התמיכה והשותפות לאורך השנים. אנחנו מאמינים בשותפות בחברה הישראלית בכל התחומים והגרעינים הם סמל לשותפות זו"

יו"ר הבית היהודי, שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ פנה למנהלים ואמר: "ביקרתי בלמעלה מחמישים גרעינים תורניים וראיתי מקרוב כיצד אתם עוסקים בציונות אמיתית ויוצרים את החיבור בין עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

השר הרשקוביץ קרא לנציגי הגרעינים להשתלב בעשייה הפוליטית באמצעות המיפקד שיחל בקרוב, כדי להרחיב את שורות התנועה הדתית-לאומית.

ח"כ זבולון אורלב הדגיש כי "הגרעינים התורניים הם חיל חלוץ של הדור החדש בציונות הדתית הרואה בהשתלבות בחברה הישראלית בצורך לתרום למערכת החינוך ולחברה ערך ציוני דתי נעלה. אני רואה מפלסי דרך חדשה בהגשמת משנת הציונות הדתית ודרך תורה ועבודה".

באירוע ציין חבר הכנסת לשעבר ניסן סמוליאנסקי כי הגרעינים התורניים מסמלים את הציונות האמיתית ומדובר בשליחות חשיבה למען עם ישראל כולו.

לסיום האירוע, מנהלי הגרעינים התורניים העניקו לחברי הסיעה תעודות הוקרה על פעילותם.