מייצגות מפתיעות
מייצגות מפתיעותפלאש 90

בגיל 76, נטליה פוגצ'בה, עומדת להיות המשתתפת המבוגרת ביותר בתחרות האירוויזיון. היא עומדת לייצג את רוסיה יחד עם המקהלה העממית של הכפר בוראנובו, הנמצא כ-700 ק"מ מזרחית למוסקבה, הכפר בו נולדה וגדלה. המקהלה נקראת "הסבתות של בוראנובו", והיא זכתה ביושר בזכות לייצג את רוסיה באירוויזיון. כך מדווחת רשת BBC.

"בואו ותרקדו! בואו ותרקדו. בום בום. הא הא הא", היא שרה את מילות השיר שייצג את רוסיה בתחרות שתיערך בחודש מאי. "הייתי כל כך מופתעת שזכינו לייצג את רוסיה", היא מודה וצוחקת, "אנחנו חבורה של נשים זקנות - והגענו למקום הראשון".

במועדון הכפר הן מתאמנות על הכניסה לבימת התחרות. מרבית הבבושקות במקהלה כבר באמצע שנות ה-70 שלהן, אך יש להן עדיין הרבה כוח להתנועע. הן מדברות על השמלות האדומות שילבשו על הבמה, ועל שרשראות המטבעות שיענדו.

השיר שלהן, "מסיבה לכולם", הוא תערובת בין מוזיקה עממית מסורתית לקצב הדיסקו. למרות שהפזמון הוא באנגלית, מרבית מילות השיר הן בשפת המקום, שפה הנמצאת ברשימת השפות הנכחדות. הבבושקות מקוות שעם החשיפה באירוויזיון תהיה תחיה לשפה שלהן, האודמורטס.

לבבושקות יש סיבה נוספת להשתתפותן באירוויזיון - בכפר שלהן אין כנסיה, סטאלין החריב אותה לפני למעלה מ-70 שנים. עד כה, בני הכפר משתמשים בחנות ישנה לתפילות, אך הם מקווים שעם התהילה שיקבלו על ההשתתפות באירוויזיון - יוכלו לגייס מספיק תרומות להקמת כנסיה חדשה.