טלפון סלולארי
טלפון סלולאריפלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התקשורת של ח"כ אמנון כהן (ש"ס).

לפי ההצעה, יחויבו בעלי רישיון למתן שירותי טלפוניה קווית או שירותי רדיו טלפון נייד, אשר אינם מחויבים להפיק מדריך טלפונים מודפס, למסור את פרטי ההתקשרות של המנויים שלהם לכל צד שלישי שיחפוץ להפיק מדריך התקשרות ולהפיץ את המידע האמור לשימוש הציבור במחיר סביר, או כפי שייקבע בתקנות.

בדיונים שקיימה ועדת הכלכלה, להכנת ההצעה לקריאה הראשונה, הבהיר יוזם החוק, כהן, כי הצעתו "נועדה להכניס תחרות לשירות המודיעין של 144 שהוא מצוין אבל יקר". הוא הבהיר כי שוכנע שעל מנת לאפשר תחרות אמיתית בשירותי המוקד צריך לשנות את מספר המוקד של בזק – 144. עם זאת הוא הבהיר כי הסוגיה הזו וסוגיות נוספות שעולות מהצעת החוק שהגיש, שיש להן השפעה גדולה על הציבור, ייבחנו לעומק במסגרת הדיונים לקראת אישור ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.

במהלך הדיון קבעה הוועדה, כי בעלי הרישיונות הקיימים יוכלו לדרוש מחיר סביר עבור העברת המאגרים שלהן. אם לא תהיה הסכמה בין בעלי הרישיונות למפעילי המאגר החדשים, שר התקשורת יקבע את המחיר. עוד נקבע כי המפעילים החדשים לא יוכלו לעשות שימוש אחר במידע ולא יוכלו להעבירו לגורם אחר.

כמו כן דנה הוועדה בסעיף לפיו הקצאת מספר 144 של בזק תבוטל תוך 90 ימים מהיום שבו הוענק רישיון למתן שירותי מודיעין טלפוני. סמנכ"ל הרגולציה בבזק, שרון פליישר בן יהודה, אמרה כי בזק מתנגדת באופן נחרץ לסעיף הזה, כי משמעותו שגם אם מישהו יקים רק אתר אינטרנט, שיתחרה באתר החינמי של בזק, הדבר יוביל לכך שייקחו לבזק את 144 ויפגעו בשירות שניתן לציבור. נציגי משרד התקשורת והמשפטים הסכימו לקבוע כי המספר יילקח לבזק רק אם בעל הרישיון החדש יתחייב להקים מוקד טלפוני. הוועדה אישרה את הצעת נציגי משרדי התקשורת והמשפטים וח"כ כהן הבהיר כי הוועדה תמשיך לדון בנושא לעומק בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.

עוד החליטה הוועדה כי שר התקשורת יהיה מחויב לקבוע תוך 5 חודשים תקנות שיסדירו את מתן הרישיונות לגופים החדשים שירצו להפעיל מוקד מודיעין. החוק עצמו ייכנס לתוקף 60 יום לאחר התקנת התקנות.

7 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדת הכלכלה, להכנתה לקריאה השנייה והשלישית.