נגד גזענות. נתניהו
נגד גזענות. נתניהופלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרדו הראל לוקר קיימו בצהרים פגישה בקריית מלאכי עם נציגי העדה האתיופית.

מטרת הישיבה לבחון כיצד ניתן לשפר את שילוב בני העדה בחברה הישראלית ולהלחם בגילויי הגזענות. ראש הממשלה אמר בפתח הישיבה: "תופעת הגזענות לא תהיה לגיטימית בישראל".

"נפגשתי עם נציגי הציבור והקייסים של העדה האתיופית לפני ימים אחדים", הוסיף נתניהו, "שמעתי על המצוקות והמועקה של הציבור. לצד ההצלחות יש גם מצוקה עמוקה וצריך לטפל בה. אנחנו נטפל קודם כל בארבע בעיות ועוד אחת. הבעיות הן: דיור, חינוך, תעסוקה ודת, אך הסיבה שבאתי הנה, לקריית מלאכי, היא להביע את ההזדהות שלי עמכם ואת ההתנגדות של הממשלה לגילויי גזענות. לא נסבול ששמים חלק מהעם שלנו בצד ומשמיצים אותו. אני לא מוכן לסבול גזענות".

לדברי נתניהו, "אנחנו נמשיך ונפעל למען קרוב לבבות בעם עם אחינו האתיופים. התופעה הזאת לא תהיה לגיטימית במדינתו של העם היהודי. זו המשימה החשובה ביותר, לשמה הגענו".

"מעבר לכך באנו לתת תקווה לצעירי העדה האתיופית. ביקשתי ממנכ"ל משרדי לרכז פעולה של צוות שרים, ישנן פעולות דחופות שיתבצעו מיד. אני רוצה להתחיל להניע תוכנית תוך הדברות והתייעצות עם נציגי העדה האתיופית. זו הדרך היחידה להצליח", ציין ראש הממשלה.

נציגי הקייסים, הנציגים הצעירים וראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, הודו לראש הממשלה על פעילותו בנושא.

בישיבה השתתפו גם שרת הקליטה סופה לנדבר, שר הרווחה משה כחלון, שר החינוך גדעון סער, שר השיכון אריאל אטיאס, סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, מנכ"ל משרד הדתות אביגדור אוחנה, יועץ ראש הממשלה לבני העדה האתיופית, אדמסו אללי ונציגי משרד התמ"ת.