מתנדבים אורזים חבילות. אילוסטרציה.
מתנדבים אורזים חבילות. אילוסטרציה.פלאש 90

אפי ריפקין, מנהל ומייסד "אורות החסד", סיפר בראיון לערוץ 7 על המבצע הגדול שנערך השנה בעמותה לעילוי נשמתו של הרב חנן פורת שהקים אותה, "כשחנן פורת עזב את הכנסת בתש"ס, הוא החליט להקים שתי עמותות, אחת תנועת אורות שעוסקת בהפצת עלון מעט מן האור ושיעורי תורה, והשנייה אורות החסד".

לדבריו, "הרב חנן, הקים בהתחלה שלושה סניפים, באופקים, קריית מלאכי ועכו. היום הם כבר הפכו לאימפריות של חסד. שאיפתו של הרב חנן הייתה, שהמפעל החשוב הזה יימשך וב"ה הוא נמשך".

ריפקין אומר כי חסרונו של הרב פורת מורגש מאוד השנה, "הרב חנן היה אדם עם אנרגיות מדהימות. השנה הצטרפו לפעילות שלנו לקראת פסח, כל הארגונים של הציונות הדתית, תנועות הנוער, הקיבוץ הדתי, האולפנות והישיבות התיכוניות כולם מסייעים לנו במבצע הקימחא דפיסחא לעילוי נשמתו".

הוא מציין כי הארגון יחלק השנה כעשרת אלפים אריזות למשפחות, בכל רחבי הארץ, "אורות החסד פועל בשיתוף פעולה, עם הגרעינים התורניים, שמחלקים את הסלים למשפחות נזקקות. מדובר בסלים שכוללים מצות, יין, מוצרי מזון, קמח תבלינים ירקות ותה ועוד".

ריפקין מספר כי השנה כמו בכל שנה, תרמו מגורשי גוש קטיף עשרות טונות של ירקות, "מגורשי גוש קטיף שמגדלים ירקות בחלוצה, תרמו לנו השנה מאה טון תפוחי אדמה וחמישים טון גזר. גוש קטיף תמיד היה גוש של חסד, אחרי הגרוש ניסינו לסייע להם, ב"ה שהם יכולים היום לתרום גם לנו".