נעצר בירושלים עם סכין ושוחרר
נעצר בירושלים עם סכין ושוחררצילום: פלאש 90

ראש סוכנות המודיעין של צרפת, ברנאד סקורציני, גילה היום (שישי) לעיתון "למה מונד" כי המחבל מטולוז, מוחמד מרה, ביקר בעבר בישראל ואף נעצר על ידי המשטרה בירושלים אחרי שנמצאה אצלו סכין.  

ראש הסוכנות אמר בנוסף כי לא ניתן היה למנוע את פיגוע הירי בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בטולוז. "למחבל לא הייתה כוונה מראש לרצוח ילדים יהודיים. על פי עדותו הראשונה במהלך התבצרותו הוא התכוון להרוג חייל נוסף, אבל איחר ואילתר".

בתוך כך, אחיו הגדול של המחבל אמר היום כי הוא גאה מאוד באחיו הצעיר, כך דיווח העיתון הצרפתי "לה-פואה". על פי הדיווח, האח, המוחזק במעצר מאז יום רביעי, אמר לשוטרים כי אין לו כל חרטות וכי הוא תומך במעשיו של אחיו הצעיר. משטרת צרפת האריכה את מעצרם של אמו של מראח ושל אחיו. הוארך גם מעצרה של חברתו של האח.
 
ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, אמר היום כי לא היתה עילה לעצור את הרוצח לפני שיצא למסע ההרג. בראיון לרדיו צרפת אמר כי למדינה כצרפת אין זכות לעקוב בקביעות אחר אדם שלא עשה פשע, בלי אישור של בית משפט.לדבריו, השרותים החשאיים עקבו אחריו די זמן אך לא הגיעו למסקנה כי מדובר באדם מסוכן העלול לבצע מעשים כאלה.



נשיא המדינה, שמעון פרס הגיע הבוקר (שישי) לנחם את משפחות סנדלר ומונסנגו שאיבדו את יקיריהן השבוע במתקפת הטרור בטולוז. בפתח ביקורו אצל משפחת סנדלר אמר הנשיא לאלמנה, אווה "האסון שקרה לך הוא אסון אכזרי ביותר, האובדן עצום ואני יודע כי כל רגע שעובר עלייך מאז הירצחם של בעלך וילדייך הוא קשה מנשוא וכואב. אני רק יכול לתאר לעצמי מה עובר עלייך בימים קשים אלו".

הנשיא המשיך ואמר "מעל הכל את אמא לבת ונותרת עם התפקיד הקשה והחשוב שמחייב אותך להיות חזקה בעבור ביתך ולדאוג לעתידה. אני מתרשם כי את אישה איתנה ובטוח כי תהיי חזקה בעבורה . באתי לכאן היום על מנת למסור לך את אהבת העם ולאחל לך שלא תדעי עוד דאבה".

יעקב מונסנגו, מנהל בית הספר "אוצר התורה" ואביה של מרים ז"ל  שהיה עד ראייה לאירועים בטולוז ביקש לשתף את הנשיא בזוועות שחווה וראה "יונתן סנדלר ושני בניו חיכו יחד עם מרים מחוץ לבית הספר. אני כבר הייתי בתוך בית הכנסת במתחם בית הספר ופתאם שמעתי צרחות, לא שמעתי יריות אלא מיד צרחות של המילים "יורים עלינו" ואז המפגע ברח וגילינו את גודל הזוועה. הנס הגדול היה שטנדר עצר את התקדמות האופנוע".