גרשון מסיקה
גרשון מסיקהמועצה אזורית שומרון

במסגרת המיזם החדש "השומרון – נעים להכיר", מסיירים בחודשיים האחרונים בשומרון עשרות אוטובוסים בשבוע, ומאות רבות של אזרחים מכל קצוות הקשת מטיילים בישובים ובאתרי המורשת ברחבי השומרון, אזרחים מרבדים שונים בחברה הישראלית, אשר המכנה המשותף להם הוא שרובם המוחלט לא ביקרו ביהודה ושומרון קודם לכן מימיהם.

אולם קבוצה אחת שסיירה בשומרון עוררה עניין והתרגשות מיוחדת, קבוצה מיוחדת אשר לא סיירה באזור קודם לכן: כחמישים חרשים, אשר קיימו בשומרון סיור של יום שלם במסגרת המיזם – מלווים במדריך מטעם הפרוייקט ובמתורגמן לשפת הסימנים, אשר תרגם בתנועות ידים למטיילים המיוחדים את ההדרכה ואת המפגשים עם תושבי השומרון לאורך היום.

במהלך היום סיירו האורחים בפדואל ובאריאל, בהר גריזים, באלון מורה ובאיתמר. אנשי מיזם "שומרון – נעים להכיר" ליוו בצורה צמודה ויצרו מעטפת מיוחדת לסיור התקדימי.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אף הגיע "לתת כבוד" ולפגוש את הקבוצה לשיחה – מתורגמת לשפת הסימנים, כמובן.

"ברוכים הבאים לשומרון, המקום בו התרחשה הולדת האומה היהודי" – קיבל מסיקה את פני האורחים – "עם ישראל התחיל את החיים שלו על האדמה הזו. בכל מקום שאנו חופרים מגלים שרידים ארכיאולוגיים של גתות וערים של אבותינו.  מכאן מהרי השומרון אפשר לראות בעינים את כל המדינה פרוסה על כף היד".

לאורך הסיור לא הסתירו המטיילים המיוחדים את התרגשותם וביטאו את תודתם למארחיהם מהשומרון  בשפת הסימנים -  סיבוב כפות הידים המונפות אל על.

הסיור המיוחד התקיים במסגרת מיזם "השומרון נעים להכיר" של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, פרוייקט ההמשך לסיורי האח"מים שמקיימת מזה שלוש שנים המועצה למאות עיתונאים ופוליטיקאים בשומרון.