בני בגין ונתניהו
בני בגין ונתניהוצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הערב (שני) עם השר בני בגין. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים דנו במציאת פתרון ביניים לתושבי מגרון עד שמבני הקבע שלהם יהיו מוכנים.

השר בני בגין, שגיבש את הפשרה עם תושבי מגרון, אמר היום כי סיפורו של המאחז לא הסתיים אתמול אלא התחיל, כלשונו.

בגין ציין כי באתר הנוכחי היה למעשה יישוב "חנוּק", כלשונו, ובו 50 משפחות, בלא אפשרות להוסיף ולו מבנה אחד. כעת תוקם על אותו רכס עצמו, באתר המכונה "גבעת היקב", שכונה של 200 משפחות, בתוך כ-3 שנים. בגין הוסיף כי בג"ץ לא דחה את הפשרה עצמה, אלא רק את לוח-הזמנים למימושה.



בריאיון בקול ישראל הביע בגין את ביטחונו כי תושבי מגרון - שהלכו עם הממשלה לבית-המשפט - יוסיפו ללכת איתה יחד כדי לממש את ההסכמות היסודיות שהושגו.

נציגי מגרון ערכו לפני הצהריים (שני) מסיבת עיתונאים בה התייחסו לראשונה להחלטת בג"ץ. איתי הראל, ממקימי המקום, אמר כי הממשלה צריכה להחליט האם פניה לעימותים או למצוא פתרון. "הממשלה הגיעה איתנו לפשרות, אנו דורשים מראש הממשלה לקיים את ההסכם וההבנות ולעשות את כל מה שדובר", הוסיף.

"חיפשנו צדק ואנו עדיין מחפשים צדק. אנחנו מחפשים את נטילת האחריות של הממשלה על תושבי היישוב. הגענו לכאן בעידוד ממשלת ישראל, אנו דורשים מראש הממשלה שהצדק ייעשה והכדור נמצא בידיים שלו. אנו בטוחים שהשרים לא יתנו יד להרס. אנו נמצאים שבע שנים אחרי הריסת יישובים בגוש קטיף - הריסה שלא דאגה לתושבים שיצאו משם, הם עדיין נמצאים במגורים זמניים. הכול נעשה איתם למעט הצדק, אנו למעשים כאלו לא נהיה שותפים".