הפורום המשפטי למען א"י פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי יורה על פתיחה בחקירה כנגד המחבל מרואן ברגותי, בגין דברי הסתה, המרדה, הטפה להתאגדות אסורה ועידוד טרור, והתבטאויות המסוכנות לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה.

עו"ד הילה כהן, ב"כ הפורום כתבה ליועץ כי היום פורסם, שברגותי קורא מכלאו, באגרת לפלשתינים לצאת ב"התקוממות עממית נרחבת" כנגד ישראל, שמשמעה כידוע, אינתיפאדה כללית.

עוד הוא מוסיף כי "על הרש"פ להפסיק את כל צורות התיאום עם ישראל – כלכלית ובטחונית...", וכן כי "זכותו של העם הפלשתיני להתנגד לכיבוש בכל הדרכים והאמצעים...". כמו כן,  קרא גם לחרם כלכלי כנגד ישראל מצד מדינות אחרות.

עו"ד כהן הוסיפה כי כידוע, הנ"ל משתייך לארגון הפתח, והוא ממובילי יוזמת האינתיפאדה השנייה, ברגותי הנהיג את הקו הלוחמני בארגון עודד ביצוע פיגועים כנגד ישראלים, הורשע בחמישה מעשי רצח ונידון לחמישה מאסרי עולם. עברו זה רק מחדד את הכוונה שבדבריו הנ"ל.

לדבריה "בהיותו מבכירי ארגון התנזים, לדבריו השפעה רבה ומכרעת על קהל שומעיו, גם מצד הגברת המורל וההצדקה להמשיך בדרכם ובמעלליהם, וגם מן הבחינה המעשית שבהעברת כיווני פעולה ודרכי חבלה וטרור נוספות".

בפורום אומרים כי ברגותי עבר על החוק לפי סעיפים 133-134, 144ד2, 146 לחוק העונשין, בגין מעשי המרדה ופרסומה, הסתה לאלימות ולטרור והטפה להתאגדות אסורה. וגם בעבירה לפי סעיף 4(ב) לפקודת מניעת טרור.

"זאת מאחר והתבטאויותיו מסוכנות לביטחון הציבור והמדינה, ויוצרות סכנה ממשית למימושם בפועל כפעולות טרור קשות ורצחניות על-ידי המחבלים תומכיו של האסיר הנ"ל ושותפיו לדרך הטרור."