כלא נשים
כלא נשיםצילום: פלאש 90

דנה ברנט מארגון מוניטור האקדמיה הישראלית, מספרת לערוץ 7, על האירוע האחרון שמסעיר את הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב.

לטענתה בשבוע שעבר במהלך יום האישה הבינלאומי, ביקשו מספר אנשים להפגין מחוץ לאוניברסיטה כנגד הטבח בסוריה, אך בפועל התקיימה ההפגנה בתוך הקמפוס, כאשר המפגינים מניפים שלטים בעד המחבלת, הנאא שלבי.

ברנט טוענת, שמדובר במחבלת ששוחררה בעסקת שליט ושבה לפעילות טרור, "הנאא שלבי, שמזוהה כפעילת הג'יהאד האיסלאמי, שוחררה במסגרת עסקת שליט בחודש אוקטובר ולאחרונה נעצרה שוב במסגרת מעצר מנהלי בטענה שהיא מהווה סכנה ביטחונית. החל מ-16 בפברואר היא שובתת רעב".

ברנט מספרת שהמרצה ד"ר ענת מטר, הונתה את הנהלת האוניברסיטה, "המפגינים אמרו שהם יפגינו בחוץ על נושא אחר, בפועל הם נכנסו לתוך האוניברסיטה וביניהם ד"ר ענת מטר שעמדה עם תמונה ענקית של שלדי. עד כה נאספו מאות חתימות של סטודנטים שקוראים לפטר אותה. במקום שהיא תעסוק בתחומי התמחותה, פילוסופיה, היא עסוקה בפעילות פוליטית כנגד מדינת ישראל".

בתגובה לדברים נמסר מאוניברסיטת תל אביב, כי תיערך בדיקה בנושא, שתכלול את התנהגותה של ד"ר מטר. לטענת האוניברסיטה, מדובר בהפגנה בלתי חוקית. מארגני ההפגנה לא הגישו בקשה לקיום ההפגנה בשטח האוניברסיטה. עם היוודע האירוע המפגינים התבקשו להתפזר. והעניין נמצא בבדיקה".

ד"ר ענת מטר עצמה דוחה את הטענות נגדה בתוקף וטוענת כי לא הונתה את האוניברסיטה ואף לא מדובר במחבלת אלא בעצירה מנהלית. בנוסף היא מציינת "לא הודעתי על שום הפגנה מחוץ לשערי הקמפוס ולא על הפגנה אחרת. השתתפתי במיצג שלא אני ארגנתי".