פריצת הגבול הישראלי ב"יום הנכבה" בשנה שעברה
פריצת הגבול הישראלי ב"יום הנכבה" בשנה שעברהפלאש 90

אלפי צועדים יצאו לדרך בתהלוכה מסכנין לכיוון עראבה במסגרת אירועי "יום האדמה". בצהריים תתקיים בדיר חנא העצרת המרכזית של ערביי ישראל בצפון בתיאום עם המשטרה.

בהר הבית החלו תפילות יום השישי, על רקע החשש ממהומות יום האדמה. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, הגיע לרחבת הכותל לקיים הערכת מצב.

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, ערך סיור בגזרות השונות בגבול הצפון. גנץ סייר באזור הגבול בסוריה ולאחר מכן בפיקוד מרכז, ערך הערכות מצב עם מפקדי החטיבות של הגזרות השונות ועם האלופים. הרמטכ"ל הנחה את הכוחות לשמורעל הערנות והיות מוכנים לתרחישים השונים להיות דרוכים ולפעול בשיקול דעת להבטחת ריבונות ישראל באירועי יום האדמה.



צילום: דו"צ

הערבים הודיעו כי בכוונתם לערוך את "צעדות המיליון" לציון "יום האדמה" ה-36 החל היום, 30 במארס. בצה"ל נערכים לאפשרות שפלסטינים מרצועת עזה ינסו להתקרב לגדר המערכת כדי להתעמת עם חיילים.

במשטרת ירושלים החליטו להגביל היום את גיל כניסת המתפללים להר הבית – רק גברים מעל גיל ארבעים, בעלי תעודות זהות כחולות, יורשו להיכנס למתחם. השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' עוקב מקרוב אחר האירועים בירושלים.

גם ביהודה ושומרון נערכו, מערכת הביטחון החליטה להטיל סגר מלא על שטחי יהודה וושמרון למשך 24 שעות על רקע החשש מהתפרעויות אלימות במהלך "יום האדמה" אותו מציינים היום ערביי ישראל והפלסטינים ביו"ש.