פקחים. אילוסטרציה
פקחים. אילוסטרציהיוני קמפינסקי

זעם בקרב תושבי העיר רחובות. במהלך השבת חולקו דו"חות חנייה לתושבים בעיר ברחוב זכריה נגר, סמוך לבית כנסת.

מתפלל בית הכנסת שקיבל דו"ח מספר בשיחה עם ערוץ 7 על המקרה, "בערב שבת אני מגיע עם הרכב ומחנה אותו בסמוך לבית הכנסת. החניתי את הרכב שלי על מדרכה ברחוב זכריה נגר בעיר. בגלל שברחוב יש מצוקת חנייה. המדרכה היא ברוחב של שמונה מטרים, כך שזה לא מפריע לעוברים ושבים".

המתפלל מציין, "אין סימון של כחול לבן או אדום לבן והסימון הוא אפור. לכל אורך ימות השנה, גם בימי חול, אנשים מחנים את הרכב שלהם על המדרכה, ופקחים שעוברים לא נותנים דוחות. העיריה יודעת שיש מצוקת חנייה באזור, ואנשים חונים שם באופן קבוע".

לטענת המתפלל מדובר בשכן שמטריד את מתפללי בית הכנסת, "יש שכן שגר סמוך לבית הכנסת, שמפריע לו שאנשים חונים שם. הוא הזמין חבר שלו שעובד בפיקוח העירוני כדי שיחלק דוחות למתפללי בית הכנסת. השכן חיכה שייכנס שבת, ולקראת שמונה בערב הוא החל לחלק דו"חות לכל הרכבים שמחנים שם. השכן מחנה גם על המדרכה אך באורח פלא הוא לא קיבל דו"ח".

לסיום מציין המתפלל "בית הכנסת נמצא בשכונה חרדית, וכל העסקים סגורים. פה זה לא תל אביב שהכל פתוח בשבת. ברחובות הכל סגור בשבת. ובפרט שמדובר בשכונה חרדית. רק השבוע פקד אותנו אסון שמשפחה שלמה נשרפה. עצוב שהפקח היהודי מחלל שבת".

במוקד העירוני התקבלה קריאה של תושב שחניית ביתו נחסמה על ידי רכב בניגוד לחוק" מגיבים בעיריית רחובות ומציינים כי "בפעם הראשונה שהגיע הפקח הוא לא מצא את הבית המדובר והתושב התקשר שנית והסביר היכן נמצא ביתו. בעקבות הפנייה נשלח הפקח בשנית ונרשם דוח לרכב החוסם".

בעיריית רחובות מדגישים כי "העירייה מעסיקה באישור מועצת העיר גוי של שבת בתפקיד פיקוח וכך שומרת על הסדר הציבורי בכל תחומי החיים".