סמל להקרבה. הרשקוביץ
סמל להקרבה. הרשקוביץפלאש 90

"יש מי שנגררו אחר הכנסייה הקתולית, עד כדי בוז כלפי העוסקים במדע – אבל התורה והמדע שלובים זה בזה", כך אמר היום שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, שפתח את כנס "תורה ומדע" באוניברסיטת בר-אילן.

לדברי השר הרשקוביץ, "המדע אינו יוצר חוקי טבע, אלא חוקר ומנסה להבין את עולמו של הקב"ה. אם נבין את חוקי הטבע, יש סיכוי שנבין את התורה - כי הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם". אין שום סתירה בין התיאוריות המדעיות על בריאת העולם לבין התורה. התורה סתמה יותר משפירשה – הרי מה זה "ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד, יום שני, יום שלישי", אם המאורות נבראו רק ביום הרביעי?"

עו דהסביר יכ "מבחינה אמונית אין גם שום צורך להסתייג מתיאורית ההתפתחות של דרווין. רבי עובדיה ספורנו שחי יותר מ-300 שנה לפני דרווין מוכיח מן הפסוקים כי בריאת האדם בצלם אלקים זהו סופו של תהליך ארוך, שראשיתו ביצור לא שכלי, השייך לקטיגוריה של בעלי החיים, ההולך ומתקדם עד שניתן לו השכל האנושי, ובמקביל גם הצורה הפיסיולוגית של האדם המוכרת לנו. הוא מאשר כי ההוכחות של דרווין, ושל חוקרי המאובנים, לקיומם של שלבים קודמים כאלה, נראות משכנעות, אלא שהטעות של דרווין היא בראייה הכללית של הדברים, המתחמקת מן השאלה איך נוצרו השינויים", "אחרי הכל", סיכם השר הרשקוביץ, "החיבור בין התורה למדע הוא חיבור מובנה".