יפונה? בית המכפלה בחברון
יפונה? בית המכפלה בחברוןפלאש 90

תא"ל במיל' אמציה חן (פצי), לשעבר מפקד סיירת שקד, אומר לערוץ ,7 כי שתיקתו של ראש הממשלה, לנוכח הוצאת צו הפינוי לבית בחברון, חמורה.

"האם צריך להיות הבדל, בין רוכש בית בתל אביב, באר שבע או חברון. אני כואב את כאבם של אבות אבותינו שהופלו בגלות ומופלים גם היום. לא יעלה על הדעת שמישהו ימנע ממישהו לקנות בית בארץ ישראל", אמר.

לדבריו הטיעונים של מערכת הביטחון על פגיעה בביטחון השוטף הם מגוחכים, "זה קשקוש מקושקש, אין פה שום סוגיית בטחון. אלא אם כן הגענו לרמה תפקודית כל כך נמוכה, שקניית בית בעיר כלשהיא מסכנת את הבטחון".

פצי סבור, שקניית בתים בכל ארץ ישראל כולל ביהודה ושומרון צריכה להיות זכותו של כל אדם ואדם, "צריכים להתייחס לרכישה בחברון, כמו רכישת כל נכס במקום אחר. ממתי, קניית בית היא עניין של החלטת ממשלה. אנחנו חיים בישראל, ורכישת בית היא רכישת בית. לפי חוק יסוד צה"ל, הצבא כפוף לממשלה, ואם בממשלה הזאת שהיא לכאורה ממשלה ציונית, סוגיית רכישת בתים, בערי יהודה ושומרון היא בעייתית, אז זה חמור ביותר".

הוא קורא לראש הממשלה להוציא את האחריות על רכישת בתים מהמנהל האזרחי, "זו תופעה נוראית, וקשה לעלות על הדעת שלמנהל האזרחי תהיה סמכות אם לאשר או לא אשר עסקאות נדל"ן. אין שום מדינה בעולם שמאשרת או לא מאשרת, רכישות בתים. אי ההתייחסות של ראש הממשלה לסוגיה, היא חמורה. הוא היה צריך כבר מזמן להוציא את זה מסמכויותיו של המינהל האזרחי".