התפילה הבוקר סמוך לבית המכפלה
התפילה הבוקר סמוך לבית המכפלהסוכנות תצפית
סמוך לבית המכפלה בחברון נערכה הבוקר (שישי) תפילת שחרית ובה גם ברכת כהנים. התושבים במקום מתכוונים להישאר במהלך החג בסמוך לבית ולקיים במקום את תפילות החג.

המתיישבים שנכנסו לבית המכפלה בחברון הקימו אתמול אוהל סמוך לבית שפונה על ידי כוחות הביטחון. התושבים הודיעו שיישארו באוהל עד שעיסקת הרכישה תאושר, ואז יחזרו להתגורר בבית.

דיירי בית המכפלה הציגו אתמול את הליך רכישת הבית מהפלשתינים והדגישו כי היה בהתאם לחוק. נציגם, עו"ד דורון ניר-צבי, אמר כי "החתימות על המסמכים וקבלת הכספים מתועדות במצלמות וידיאו".

התושבים הסבירו אתמול כי החליטו להיכנס לבית באישון לילה מבלי לערב את המנהל האזרחי בשל החשש כי חשיפת העיסקה היתה חושפת את זהות המוכרים הפלשתינים ומטרפדת את הרכישה.

השבוע, תוך הטעיית התושבים, שלחו נתניהו וברק את כוחות הביטחון לפנות את הבית. עשרות שוטרי יס"מ הגיעו למקום באמצעות אוטובוסים דרך החלק הפלסטיני של חברון ופינו תוך זמן קצר את הבית מדייריו. ברק אמר לנתניהו "החלטתי לבצע את הפינוי הבוקר. אם נשאיר אותם שם בפסח הם יתגברו את המקום. והם מתכננים גם לעשות לי שם סדר המוני".

נתניהו ביקש לאבטח את המקום עד לתום הבירור המשפטי בנושא כדי לאפשר לדיירים לחזור אל הבית במידה ויימצא כי הרכישה בוצעה כחוק.