חומש
חומשפלאש 90

ביום שלישי הקרוב חוה"מ פסח, מתוכנן בישוב חומש שבשומרון אירוע ענק בהשתתפות אלפי מבקרים.

באירוע המתוכנן ישתתפו איש ציבור ורבנים ,והוא יכלול הפעלות לכל המשפחה מתנפחים, סדנאות יצירה מופעי בידור, בניהם: המופע של אסי ופולקע' והמופע המלא של 'קרליבך חי' וסיום מסכת עם הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל והרב אליקים לבנון.

ראש המועצה האיזורית גרשון מסיקה אמר לקראת הארוע "המשימה העיקרית שלנו היא להביא הן את מקבלי ההחלטות והן את עם ישראל כולו לבקר בשומרון ולראות בעיניים. מי שמגיע ורואה ללא התיווך המסית בתקשורת מתחבר לעשייה הציונית הכי מקיפה וחשובה במדינת ישראל. אנו נמשיך להשקיע בנושא כדי לעקוף את ההסתה ולהעמיק את הפרחת השומרון לטובת מדינת ישראל. "אנחנו מצפים מממשלת נתניהו להיות נאמנה למצע שבשבילו בחרו אזרחי מדינת ישראל, ולתקן את עוולות הממשלות הקודמות בראש ובראשונה את עוולת הגירוש ולהקים את חומש מחדש".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר "חמש שנים מאז שחודשה ההתיישבות בחומש ראוי לשוב ולחזק את הניסיונות לחזור לשם במלוא העוצמה. סיורים של שרים, ח"כים ורבנים למקום מקרבים אותנו לשם ובוודאי קריאה גדולה של ציבור אוהבי ארץ ישראל ברצוננו לשוב ולחדש את ההתיישבות שנחרבה שם ללא סיבה וללא תועלת. דווקא האירועים בדרום שבים וממחישים את הטיפשות וחוסר המחשבה ב''התנתקות'' שהכפרה עליה תהיה חזרתנו לשם בעוצמה כפולה ומכופלת".

יוזכר כי לפני שבוע, על פי הפרסום בעיתון ידיעות אחרונות, יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, דרש מיו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, לבטל את התמיכה לאירוע המתוכנן בפסח על אדמת חומש.

על פי הפרסום כתב אופנהיימר במכתב : "אין לי ספק כי השתתפות מפעל הפיס במתן חסות או מימון לאירוע שכזה אינה עולה בקנה אחד עם מדיניותו של הארגון. הציבור הימני בישראל אכן זכה בבחירות האחרונות אך הציבור הימני לא זכה גם בפיס ואין לשעבד מפעל חשוב זה לצרכים פוליטיים".

מהמועצה האזורית שומרון ומוועד מתיישבי השומרון נמסר אז בתגובה: "האירוע בחומש מתוכנן להיות אירוע הפסח המרכזי בשומרון בהשתתפות אלפי אזרחים, והוא מתקיים באישור מלא של צה"ל ומשטרת ישראל. יודגש כי למרות שבתי חומש הוחרבו, שטח הישוב נשאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל בצורה מלאה והתקיימו בו בשנים האחרונות אירועים רבים. אנו מזמינים את יריב אופנהיימר להצטרף אל אלפי המטיילים בשומרון וליהנות מאירוע פסח תרבותי ומכובד בחומש""בפסח תהיה הזדמנות לאלפי היהודים, המחוברים לארץ ישראל להביע את דרישתם לחזור לחומש".