מסתננים לקבר יוסף
מסתננים לקבר יוסףצילום: דו"צ

חבריו של בן יוסף לבנת הי"ד, שנרצח לפני שנה על ידי שוטרים פלסטינאים בקבר יוסף, קיבלו הודעה בשבוע שעבר ממשטרת ישראל על ההחלטה שלא להגיש כתבי אישום בגין כניסתם לקבר יוסף. 

כזכור, לאחר הרצח ביקשה המשטרה מהחברים שיגיעו למסור עדות על מה שהתרחש בזמן הכניסה, ובתנאי לכך התחייבה המשטרה שלא תמליץ להגיש נגדם כתבי אישום.

החברים הגיעו למסור עדות במשטרה על הפיגוע, והשוטרים אספו עדויות לפיהן השוטרים הפלסטינאים החלו לירות במטרה לפגוע, וללא אירוע חריג מצד המתפללים. לאחר מסירת העדות החליטו במשטרה להפר את הסיכום ולגבש ראיות לקראת כתבי אישום בפרשה.

לשמחתם של המתפללים הנחקרים, הודיעה לאחרונה המשטרה כי לא תמליץ לפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

אחד הבחורים שהשתתף בכניסה לקבר יוסף לפני כשנה סיפר בשיחה עם ערוץ 7 "ראינו שוטרים פלסטינים ברגע שירדנו לכיוון ה-"ציון" החלו יריות באויר. עשינו נוהל משיכה ובריחה לתוך הקבר".

"שיצאנו החוצה ונכנסו לתוך הרכבים הם החלו לירות לכיוון שלנו, ממש כדי לפגוע. בלי להתבלבל. בניו רץ עם טלית פתוחה כמו מלאך. כשראינו שכולם ברכבים התחלנו בנסיעה, לפתע קלטנו שרכב אחד לא יצא, וחיכינו לו ליד המסגד בסמטאות. אחרי חצי דקה הוא הגיע, והנהג היה פצוע בראש, משריטה של שני כדורים. האירוע ירי היה אירוע שגרתי, כל פעם שהגענו השוטרים הפלסטינאים היו יורים כדור שניים באויר. זה היה מעין משחקים כאלו עד שהם החליטו לבצע רצח בדם קר".

לסיום מספר החבר על השנה שחלפה, "כולנו קיבלנו על עצמנו להתחזק לעילוי נשמתו של בניו (בן יוסף לבנת). סיימנו מסכתות, והתחזקנו בשמירת העיניים. קיבלנו שכמו שהוא נרצח בקבר יוסף לא נשכח את קבר יוסף ונמשיך להיכנס לקבר ולשמור על המקום הקדוש".