בן לאדן
בן לאדןצילום: פלאש 90

פקיסטן תגרש משטחה את אלמנותיו וילדיו של מנהיג אל קעידה המחוסל אוסאמה בין לאדן לערב הסעודית בשבוע הבא, כך מסר עורך דינן של האלמנות והילדים ביום שישי.

על פי דיווח ברשת CNN בראשית החודש, בית משפט פקיסטני דן את שלוש האלמנות, שתיים סעודיות ואחת תימניה, ושתי בנות של בין לאדן- בנות 17 ו-21, למעצר בית בן 45 ימים, על כך שהתגוררו במדינה באופן בלתי חוקי. בית המשפט הורה לגרש אותן מיד עם תום העונש שנגזר עליהן.

בנות המשפחה יוטסו בטיסה מיוחדת לערב הסעודית ביום רביעי הבא. עדיין לא ברור האם האישה התימנייה תישאר בערב הסעודית או תחזור לארצה.

לא נמסרה תגובת הרשויות בפקסיטן.

אחיה של האישה התימנייה, סיפר לרשת ה-CNN כי אנשי השגרירות התימנית באיסלמבאד כבר עסוקים בהרצת המסמכים שלה, כך שתוכל לחזור לעירה, צנעה, בחודש הבא.

נשותיו וילדיו של אוסאמה בין לאדן נמצאים תחת משמורת של הרשויות בפקיסטן מאז ארצות הברית הרגה את בין לאדן במאי 2011.

עורך הדין של חמש הנשים אמר כי מכיוון שכל הנשים והבנות הודו כי נכנסו לפקיסטן ושהו בה ללא אשרה לא היה צורך במשפט. בנוסף, הוא טען כי אף אחת מן הנשים והבנות אינה מעוניינת לערער על פסק דין הגירוש.

עוד נמסר כי בשנים בהן בני המשפחה נדדו מעיר לעיר בפקיסטן, נולדו לבין לאדן לפחות ארבעה ילדים, לפחות אחד מהם נולד בבית חולים ממשלתי בפקיסטן. כל הנדודים הצליחו מכיוון שבני המקום סייעו רבות לבין לאדן ולמשפחתו.