סא"ל שלום אייזנר
סא"ל שלום אייזנררויטרס

ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני מתייחס ביומן ערוץ 7 לתופעת האנרכיסטים בבקעת הירדן.

"מדובר בתופעה בה אנשי שמאל קיצוני נמצאים ברחבי הבקעה, ישנים בבתי פלשתינים", סיפר אלחיאני, "רק לפני דקות ספורות סיפר לי הקב"ט שלנו שהוא ראה כמה מהם יוצאים מביתו של המחבל שרצח את אבי אושר ז"ל במטעי התמרים של מושב משואה".

"הם נמצאים כאן. הם כאן כדי ליצור את הפרובוקציות האלה וצריך להתייחס אליהם כמו אל אותם פעילי שמאל שרצו להגיע אתמול עם המטס ולהעיף אותם חזרה לארצות מוצאם", אומר אלחיאני המשוכנע שבידי המערכת קיימים הכלים החוקיים לבצע מהלך שכזה, "אם עוצרים אותם בנמל התעופה עוד לפני כניסתם לארץ, אני מניח שהמדינה פעלה באופן חוקי עוד לפני שעשו את הפרובוקציה, ברור שכאן על אחת כמה וכמה, כשכבר עשו את הפרובוקציה ניתן לפעול נגדם".

למען הסר ספק מדגיש אלחיאני כי "לא מדובר כאן בחסידי אומות עולם שבאמת איכפת להם, כי אם היה באמת איכפת להם הם היו מבינים שאיכות החיים של הפלשתינים כאן בבקעת הירדן הרבה יותר גבוהה מאיכות החיים בירדן, מצרים וסוריה. הם כאן כדי ליצור את הפרובוקציות הללו והם לא מתנהגים בנימוס, בלשון המעטה. הם משתמשים באלימות מילולית קשה, ביטויים כמו 'נאצים' ואיומים 'נהרוג אתכם'".

"הם יוצרים את המגע הגופני עם החיילים והקצינים כדי ליצור את הפרובוקציה. הייתי עד לכך שהם נוגעים בכוונה בנשק של החייל או מושכים לו בחולצה כדי ליצור את הפרובוקציה, אז אני מצפה שהממשלה תתנהג מולם בדיוק כמו שהיא התנהגה מול הפעילים הללו שהיא שלחה לעזאזל עזרה לארצם".

אלחיאני משוכנע שהאנרכיסטים מקבלים לא מעט גיבוי מפעילי שמאל קיצוני בישראל. "אם לא היה גיבוי הם לא היו כאן", הוא קובע. "הכול מתואם. יש ארגוני שמאל קיצוני שיוצרים את הקשר עם הפלשתינים, משדכים משפחות, ולצערי הרב יש פה אזלת יד. חשוב שברגע הזה ניקח צעד אחורה, נחשוב מחדש ונפגין אומץ ונשלח אותם הביתה".

באשר להחלטת מפקד פיקוד מרכז להשעות את הסמח"ט, סא"ל אייזנר, מתפקידו עד לבירור פרשת העימות עם האנרכיסט, אומר אלחיאני כי "עושים לו עוול עצום. הוא איש מאוד מוערך. קצין צבא מעולה. אהוד על פקודיו ועל התושבים. אדם שמשקיע ימים ולילות בביטחון התושבים בבקעה ובמדינה בכלל, וברגע אחד נשכחים לו כל זכויותיו ודנים אותו על מעידה אחת בלי שיודעים בכלל מה היה שם. חוסר הגיבוי הזה והמהירות שבה התקשורת ואחרים מיהרו לדון אותו זה לא מוסרי. לא מוסרי שכך דנים בקצין שהשקיע את מיטב חייו כלובש מדים. מה שנשאר עכשיו זה רק להעמיד אותו מול כיתת יורים ולירות בו... זה הזוי!".

אלחיאני נשאל אם דבריו על חוסר הגיבוי חסר המוסריות הזה כולל גם את התייחסותו של ראש הממשלה נתניהו, ובתגובה הוא מעדיף להזכיר את ראש הממשלה רבין, רמטכ"ל בעברו, שאמר שצריך לשבור להם ידיים ורגליים...