מחבלים ששוחררו בעסקה. ארכיון
מחבלים ששוחררו בעסקה. ארכיוןפלאש 90

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר בחודש שעבר את דינו של דאוד חילו, בן 21 תושב הכפר אמערי ברמאללה, ממשוחררי עסקת שליט, והשית עליו עונש מאסר של 44 חודשי מאסר בפועל.

חילו הורשע, על יסוד הודאתו באשמה, בעברה של ניסיון לסחר בציוד מלחמתי, אשר בוצעה בשלהי חודש ינואר 2012, כחודש לאחר שחרורו במסגרת השלב השני של העסקה לשחרורו של החייל גלעד שליט.

בשב"כ מציינים כי הרשעתו של חילו, שנדון בשנת 2010 לעונש מאסר של 40 חודשים, מתוכם ריצה כ-23 חודשים, ביטלה את ההקלה לה זכה (כ-17 חודשים) במסגרת שחרורו בעסקת שליט, והוא ישוב לרצות את מלוא התקופה. לצד תשלום קנס כספי בסך 2,000 ₪, נגזרו על חילו גם 12 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו, לעברה בה הורשע בתיק זה או כל עברת אמל"ח.

דוגמא נוספת של חזרה של משוחרר עסקת שליט לטרור התקבלה באחרונה, כאשר שירות הביטחון הכללי חשף ניסיונות של עומר אבו-סנינה, מחבל חמאס מחברון אשר גורש לרצועת עזה (במסגרת העסקה) לגייס מחבלים באיו"ש לצורך ביצוע פיגוע חטיפה לטובת מיקוח על שחרור אסירים.

עומר אבו סנינה, מחבל פת"ח, שהיה כלוא עולם בגין רצח, עבר בכלא לשורות חמאס. אבו סנינה, בן 32 תושב חברון במקורו, ששוחרר באוקטובר 2011, במסגרת העסקה לשחרורו של החייל גלעד שליט, וגורש לרצועת עזה.

אבו-סנינה שלח למשפחתו באיו"ש כרטיס זיכרון, שכלל הנחיות מפורטות כיצד לממש את ביצוע החטיפה במטרה שיגיע בהמשך ליידי פעילים שיגייס. כרטיס הזיכרון נתפס ע"י שירות הביטחון הכללי.

בין היתר, כלל כרטיס הזיכרון את ההנחיות הבאות:

  1. "יש להימנע מהסתרת (החטוף) במקומות שוממים, מערות או חורשות, אלא אם כן מדובר בגופה או בראשו של החטוף. אם מדובר באדם חי, שיש צורך להגיע אליו אחת לשבוע לפחות, לצורך הבאת אוכל ושתייה, עדיף להסתירו בבית, בחווה חקלאית, במקום עבודה, או כדומה."



  2. "יש לנסות להשיג משאבים, נשק, וחומרי נפץ מוכנים. אך זאת בזהירות רבה ובדרכים המתאימות. ניתן להשיג אמל"ח מהאויב, גם אם תיאלץ לעשות שימוש בנשק קר תחילה".



  3. "בשלב הראשון יש להתמקד בהקמת חוליה על-פי ההנחיות, ובציוד אנשיה בכל מה שדרוש, ובתרגולם בביצוע פיגועים לא מסובכים".



  4. "יש להודיע לנו על הפיגוע רק לאחר ביצועו ובקידוד בלבד. אין לדבר בגלוי ואין למסור פרטים, אלא רק במהלך פגישה פנים אל פנים. ההכרזה על הפיגוע תיעשה על ידינו באמצעות "המועצה הצבאית העליונה".

בשב"כ מדגישים כי "שירות הביטחון הכללי ימשיך במשימתו לסיכול כוונות לביצוע פיגועי טרור נגד יעדים ישראליים, ויעשה כל שביכולתו כדי למצות את הדין נגד המעורבים בטרור, ובכלל זאת האסירים ששוחררו במסגרת העסקה לשחרור החייל גלעד שליט, ואשר בחרו לחזור לפעילות טרור".