השר ליברמן
השר ליברמןצילום: פלאש 90

שר החוץ וסגן רה"מ, אביגדור ליברמן, נפגש היום בניקוסיה עם נשיא קפריסין דמיטריס כריסטופיאס.

הנשיא כריסטופיאס והשר ליברמן ציינו בפגישה את השיפור המשמעותי ביחסי שתי המדינות בשנתיים האחרונות והידוק הקשרים ביניהן בתחומים רבים ומגוונים.

השר ליברמן אמר כי יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, אינו מעוניין בהגעה להסדר עם ישראל וההנהגה הפלסטינית עוסקת כל הזמן בהאשמת ישראל בכל צרותיה, במקום בפתרון הבעיות הפנימיות שלה. השר ליברמן אמר כי כל איום, של נקיטה בצעדים חד-צדדיים או אחר, אינו מקובל וכל השאלות והסוגיות צריכות להידון בשיחות ישירות בין הצדדים ללא תנאים מוקדמים.



קפריסין תשמש כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי החל מחודש יולי הקרוב. בפגישתו היום עם שרת החוץ של קפריסין, אראטו קזאקו –מרקוליס, שוחח איתה השר ליברמן על שדרוג היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי ועל הידוק נוסף של יחסי ישראל-קפריסין גם בתחומי האנרגיה, ההשקעות, ניהול המים, התיירות, הבריאות ובתחומים נוספים. השרים דנו גם בצורך להשלים בקרוב את הסכמי כפל המס והגנת ההשקעות בין המדינות.



בפגישה דנו השרים ליברמן ומרקוליס גם בתוכנית להקמת כוח סיוע אזורי לטיפול במצבי חירום. השר ליברמן אמר כי הוא הנחה את הגורמים המקצועיים במשרד החוץ להשלים את העבודה בנוגע לצרכים הטכניים, המשפטיים והתקציביים הנוגעים להקמת כוח סיוע זה על-מנת שכבר בחודשים הקרובים ניתן יהיה להניח הצעה לנוסח הסכם לכל המדינות שאמורות לקחת חלק בעניין. השר ליברמן אמר כי כוח סיוע כזה, שמטרתו היא התמודדות משותפת עם אסונות טבע כגון שריפות, שיטפונות ורעידות אדמה, הוא חיוני לשלומם של אזרחי המדינות ולאזור כולו וגם יחזק את הקשרים הטובים במילא בין המדינות ויעבירם למימד נוסף של שיתוף פעולה.