סא"ל שאול אייזנר
סא"ל שאול אייזנרצילום: פלאש 90

אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, קובע בתחקיר וחוות הדעת שהועברה אחר הצהריים (שלישי) לרמטכ"ל כי הכשל של סגן אלוף שלום אייזנר, סמח"ט הבקעה, הינו כשל ערכי ולא רק כשל פיקודי דבר שככל הנראה יביא להשעייתו הסופית ולסיום תפקידו בצבא.

בתוך כך, ערוץ 10 פרסם הערב הקלטה בה נשמע סא"ל שלום אייזנר מסביר את מעשיו. "אנחנו מכירים את ההיסטוריה של האנרכיסטים האלה, הם באו עם מקלות ושברו לי את היד אבל את זה לא יספרו ולא יצלמו", אומר אייזנר. "זה עימות של שתי דקות, אז נכון שכמה תמונות שם נראות רע אבל בסוף השתמשתי בנשק בצורה קרה, כמקל. לא הרגתי אף אחד ולא סיכנתי חיים של אף אחד. כדי לעמוד במשימה וכדי לשמור על החיים של החיילים שלי, התחושה שלי שהמפגינים עצמם אמרו אחרי שרק בגלל שהסמח"ט התנהג ככה, הם הפסיקו את ההפגנה".

אייזנר סיפר "שברו לי את היד, אבל כל הסיפורים האלה לא מעניינים את הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד", אמר כשהוא מבקר את העליהום הצבאי והתקשורתי עליו.

על רקע ההתנערות של צה"ל ממנו, הסמח"ט מותח ביקורת על הפיקוד הבכיר. "יש פה כמה שאלות, אני אמרתי שיכול להיות שזו הייתה שגיאה מקצועית להשתמש בנשק מול מצלמות. אמרתי למפקד האוגדה שאני לא מקבל את זה ככשל ערכי בשום פנים ואופן", מספר סא"ל אייזנר. "יש פה שאלה מה יותר חשוב, לעמוד במשימה, או להצטלם טוב? אני טוען שהמשימה מספיק חשובה, הם טוענים שלא. יכול להיות שאני טועה והם צודקים".

"אם היו מצלמים את חיילי צה"ל מתקפלים מול המון פורע, זה נראה טוב? מה אני אתן להם עכשיו לחסום אצלי כבישים? אני אתן להם לסכן חיים? זה נשמע טוב?", ממשיך אייזנר לתקוף. "מישהו בתפקיד ששברו לו את היד והאלוף הבין את המשמעות של זה ששברו לסא"ל בצה"ל את היד? אף אחד לא".

בדיווח הערב הוצגו במקביל מסמכים רפואיים המוכיחים כי סא"ל אייזנר אכן שבר את אצבעו. אייזנר הגיע לרופא אורתופד בלילה שבין שבת לראשון, והרופא חבש את ידו והמליץ לו על מנוחה.