הרב מצגר עם הצעיר שהותקף בקייבזק"א

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר הגיע היום לבית החולים 'איכילוב' לבקר את הצעיר היהודי שהותקף בליל הסדר באוקראינה על רקע אנטישמי.

הרב מצגר אמר שמצא לנכון דווקא ביום השואה לבוא לחזק ולעודד את הצעיר היהודי. הרב מצגר בירך את הצעיר בברכת כהנים, ואמר לו שכל העולם היהודי דאג לשלומו והתפללו עבורו, חיוך רחב עלה על פניו של הצעיר כשהרב הבטיח לו שהוא יבוא לרקוד בחתונתו.

אהרן אלכסנדר גונצ'רוב  הצעיר היהודי שהותקף בליל הסדר מחוץ לבית הכנסת באוקראינה, הועבר בהטסה רפואית מיוחדת לבית החולים 'איכילוב' בתל אביב כשהוא מחוסר הכרה, מונשם ובמצב קשה. במשך כשבועיים שכב מחוסר הכרה, וביומיים האחרונים החל להגיב לתנועות סביבתיות, עד חזרתו להכרה מלאה. הרופאים הגדירו אותו כ'נס רפואי' ו'תחיית המתים'.

לרב יונה מצגר נילוו יו"ר זק"א יהודה משי זהב, הרב יעקב זילברמן מנכ"ל הקהילות היהודיות באוקראינה וסמנכ"ל בית החולים פרופ' שפירא. פרופ' שפירא סיפר לרב על הטיפול הרפואי המסור שהוענק לצעיר.

הצעיר דיבר לראשונה וניסה להיזכר בשיחזור התקיפה. "מישהו נתן לי מכה מאחורה כשיצאתי חבוש כיפה מבית הכנסת, ואחר כך הרגשתי עוד מכה ועוד מכה וצעקות 'ג'יד', כאב לי הראש מאד, אני לא זוכר מי נתן לי את המכות".

"אני מודה למדינת ישראל ולעם ישראל בכלל ולצוות בית החולים 'איכילוב' ומתנדבי זק"א בפרט על כל מה שהם עשו עבורי והצילו את חיי, אני בתקווה לעשלות עליה לישראל פה המקום הכי בטוח ליהודים" אמר הצעיר.

בימים הקרובים הוא צפוי להשתחרר מהיחידה לטיפול נמרץ ולהתחיל תהליך שיקום.