הר הרצל היום
הר הרצל היוםצילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום הורה לשחרר בתנאים מגבילים את המהנדס אורן ורשבסקי, שביחד עם אחד מהבעלים של חברת "עיצוב במה" ויועץ הבטיחות איציק צוקר חשודים בגרימת מוות ברשלנות, קבלת דבר במרמה וזיוף. 

נציג המשטרה ביקש לעכב את שחרורו מהמעצר, ולכן ורשבסקי יוחזק במעצר עד לדיון בערעור שייערך רק בבוקר בבית המשפט המחוזי. צו עיכוב ביצוע הוטל על ההחלטה עד למחר ב-9 בבוקר. במקביל ייבדקו כל המבנים שאישרו צוקר וורשבסקי בעבר.

צוות החקירה לבדוק האם צוקר החזיק ברישיון יועץ בטיחות, לאחר שגלגל למפיקי אירוע הדלקת המשואות את האחריות לאסון קריסת עמוד התאורה אתמול, בו קיפחה את חייה סגן הילה בצלאלי בת ה-20.

בגלי צה"ל דווח כי במהלך החקירה הודיע צוקר כי הוא חש ברע, ופונה לטיפול רפואי. עוד התגלה היום כי צוקר הוא קרוב משפחה של עובד במשרד התמ"ת, ועל-פי החשד הדבר זיכה אותו במכרזים למוסדות ציבור.

במהלך התדרוך שנערך במגרש הרוסים בירושלים עידכן נצ"מ חיים בלומנפלד, מפקד מרחב מוריה: "אנחנו מדברים על עדויות רבות, ויש לנו סתירות, אבל אנחנו מתכוונים להפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת. יש סתירה מהותית בין כל העדויות. אנחנו נעשה הכל כדי לסייע ככל שנידרש".

נצ"מ בלומנפלד הוסיף: "ניתן להצביע על שורת כשלים אנחנו בוחנים את החקירה מתכנון, הביצוע ועד לרגע הקריסה. אנחנו לא מגבילים את עצמנו, אנחנו נהפוך כל אבן. אני לא מתכוון לכל פרט אולם אנחנו נבדוק כל טענה וכל מידע שהתקבל בנושא".