עימותים ב"בית שפירא". ארכיון
עימותים ב"בית שפירא". ארכיוןפלאש 90
התופעה שהפכה לשיטה. פלסטינים הונו תושבים יהודים בחברון, מכרו להם שני בתים שאינם ברשותם וקיבלו במרמה אלפי דולרים.
 
מדובר ב"בית שפירא", שכזכור בהוראת בג"ץ תושבי הבית הזה התפנו בשנת 2006 ובית נוסף בתל רומידה, שבית המשפט המחוזי בירושלים הורה לפנותו בתוך חודש.



"קול ישראל" דיווח היום כי מתברר שלפני כמה שנים פעלו בחברון ארבעה פלסטינים, שרצו כנראה להרוויח כסף גדול. הם הציגו את עצמם כחברי אגודת צדקה סעודית שרוצה לשפץ בתים לפלסטינים, ובמסווה הזה הם החלו לאתֵר בתים נטושים בחברון. כשגילו שהבעלים החוקיים לא באזור הם זייפו מסמכים, כאילו הבתים בבעלותם.



לאחר מכן הם פנו לאיש נדל"ן ישראלי והציעו לו למכור בתים שבבעלותם, לכאורה, למתנחלים בחברון. בשני מקרים זה עבד, עד כדי כך שהמתנחלים העבירו תמורת הבתים סכום כולל של 5,000 דולר.



שיטת המרמה הזו מתוארת בִּכתב אישום שהגישה הפרקליטות נגד אותם פלסטינים לפני כשנה. מהצביעה עולה כי גם בעלי הבתים הפלסטינים וגם התושבים היהודים שרכשו את הבית נפלו קורבן לסוג של פרשת עוקץ.



בישוב היהודי מסרו בתגובה "פסק הדין בפרשת הבית בתל רומידה קובע במפורש, כי גזר דין מוות מאיים על כל ערבי שמוכר בית ליהודי בחברון. ממשלת ישראל אינה מתמודדת עם החוק האנטישמי הזה, ואפילו משתפת אתו פעולה. כתוצאה מכך, ולמרות ששילמנו עבור הבית במיטב כספנו, נתקלנו בקשיים רבים בהוכחת העסקה, שהיתה הראשונה שביצענו בשנים האחרונות. מן הראוי היה שהממשלה מצדה תשים קץ למצב בלתי נסבל זה, בו כל רכישת בית ע"י יהודים בחברון הופכת לדרך-חתחתים. אנו נלמד את פסק הדין וגם את כתב האישום המקביל לו, ונשקול את צעדינו בהתאם".