בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90

טקס הרמת הכוסית של פורום המטה הכללי של צה"ל לרגל יום העצמאות התקיים היום במחנה "רבין" (הקריה) בת"א במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ ושר הביטחון, אהוד ברק.

במהלך הטקס הודה הרמטכ"ל לחיילי ומפקדי צה"ל העושים ימים ולילות למען ביטחון ישראל ולכוחות הביטחון המקבילים, על שיתוף הפעולה והתרומה להגנת הארץ.

עוד הוסיף הרמטכ"ל: "השנה האחרונה הייתה רבת עשייה ומלאת אתגרים אשר מצביעים גם על העתיד לבוא. לשנה הבאה אני מאחל שנצליח לצאת לדרך עם תוכנית רב שנתית. הסביבה משתנה סביבנו והשתהותנו ביצירת מענה לאתגרים עלולה להיות חמורה, עלינו להסתכל 5 ו-10 שנים קדימה לזהות את האתגרים ולהציב מענה ראוי".

"פרשת השבוע עסקה בכך שבני ישראל קיבלו צרעת על שום שהילכו רכיל ודיברו רע. אם יש משהו שאני מאחל לנו, שנדע לנצור את לשוננו מרע ואת שפתינו ממרמה לסור מרע, לעשות טוב, לבקש שלום ולרדוף אותו", הוסיף גנץ ואיחל חג עצמאות שמח לכל בית ישראל.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בטקס "ישראל מתקרבת לחגיגות יום העצמאות ה-64 כשהיא חזקה יותר מאי פעם. אנחנו נמצאים כמה ימים אחרי יום הזיכרון לשואה וכמה ימים לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות. אין יותר חד מהביטוי הזה לאיחוד של המעבר בין השואה לתקומה ומצד שני הדגשת המחיר. אנחנו עם 22,993 חללי מערכות ישראל, המחיר הוא כבד מאוד, כל אחד הוא עולם ומלואו ורבים מאיתנו נושאים איתם את הזיכרון של עשרות חברים שהיו איתנו".

"אנחנו בפתחה של שנה חשובה מאוד, אחריותנו היא לעשות כל שאנחנו יכולים כדי שתהיה זו שנת שלום, ועלינו להיות מוכנים לתת את התשובות במקרה שלא יהיה כך. אנחנו סומכים עליכם, מדינת ישראל חזקה כתוצאה מעוצמתו של צה"ל ומהעשייה שלכם", הוסיף ברק.