כתובות הנאצה בגבעת התחמושת
כתובות הנאצה בגבעת התחמושתצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס למעשי ההשחתה שהיו היום ב"גבעת התחמושת", "לא ניתן ליד המבקשת להשחית ולפגוע באתר, בזיכרון הלוחמים ובסיפור הגבורה של מלחמת ששת הימים - להשיג את מבוקשה".

"אנחנו חבים חוב גדול הן ללוחמנו, והן להנצחת זיכרונם. מורשת הגבורה של חיילי צה"ל תימשך ואנחנו אף נפעל לשקם ולשדרג את האתר", אמר נתניהו.

מזכיר הממשלה צבי האוזר, יו"ר ועדת ההיגוי של תוכנית אתרי מורשת, שביקר באתר במטרה לאמוד את הנזקים, הוסיף כי במהלך ישיבת הממשלה שתתקיים ביום ירושלים הקרוב, במלאות 45 שנה לשחרור ירושלים, תובא לממשלה תוכנית מקפת לשימור, שיקום וחידוש האתר והתצוגה בו, בעלות של כ-20 מיליון שקל.

בנוסף, פנה מזכיר הממשלה לרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, וביקש ממנו לשוב ולקיים מיום העצמאות את תערוכת הנשק של חטיבת הצנחנים במוזיאון בגבעת התחמושת, אשר תוכננה להתקיים ובוטלה מטעמים תקציביים, "עלינו להעביר מסר למשחיתים שלא ניתן לפגוע בגבעת התחמושת. האתר מספר את סיפור המערכה על ירושלים, שחרורה ואיחודה, וככזה אנחנו נפתח ונטפח אותו".

אלמונים ריססו לפנות בוקר (שני) באתר גבעת התחמושת כתובות נאצה נגד הציונות כגון "גינטר גראס צדק", "הציונות אם כל חטאת"  ו"ציונים עלובים", ואף ניסו לשרוף את דגל ישראל הענק המוצב במקום.