דור חדש של מעבדים מאינטל, ה-Ivy Bridge
דור חדש של מעבדים מאינטל, ה-Ivy Bridgeאינטל

אינטל השיקה אתמול באופן רשמי את הדור החדש של מעבדי ה-Core i, המעבדים שמכונים Ivy Bridge.

מעבדים אלו תוכננו בשיתוף פעולה מלא בין מעבדות הפיתוח של אינטל בישראל ובארצות הברית. הם הראשונים של החברה, ובכלל בעולם שמיוצרים בתהליך ייצור ממוזער במיוחד של 22 ננו-מטר.

רוני פרדימן, סגן נשיא תאגידי ומנכ"ל פיתוח מעבדים וערכות שבבים באינטל העולמית, אומר כי מדובר בקפיצת דרך. "זאת טכנולוגיית היצור המתקדמת ביותר היום בעולם ייצור השבבים. המעבר לטכנולוגיית ייצור חדשה זאת, אפשרה לשים יותר טרנזיסטורים על פרוסת סיליקון. מעבד ה-Ivy Bridgeלוקח את מוצר ה-Sandy Bridge, שהיה הדור השני של מעבדי ה-Core I, מעביר אותו לתהליך יצור הבא ואף מוסיף לו יכולות נוספות", הוא אמר.

השינויים שמציעה סדרת המעבדים החדשה מאפשרת למשתמשים להריץ יישומים קיימים תוך שימוש בהספק נמוך יותר. לחלופין, הם יכולים להשתמש בעוצמה המלאה של המעבדים כדי להפעיל בביצועים גבוהים יותר. מעבר לכך, המעבדים החדשים מצביעים על האצת מחזורי הפיתוח של אינטל. לפי המחזור הרגיל הסדרה החדשה הייתה צריכה להציע מזעור בלבד, מ-32 ננו-מטר ל-22 ננו מטר. עם זאת, המעבדים מכילים שיפורים רבים, כולל שבב גרפי חדש HD 4000. שבב זה, לפי תוצאות מבחנים שסיפקה אינטל, מהיר בצורה משמעותית לעומת השבב הקודם, ה-HD 3000.

את ההשקה של מעבדי ה-Ivy Bridge מלווה גם ההשקה של ערכות שבבים חדשות מסדרה 7, שמכונות Panther Point. ערכות שבבים אלו מציעות לראשונה תמיכה פנימית ב-USBבגרסה 3, תמיכה בתקן הכוננים הקשיחים SATA III, תמיכה בתצוגה בעד שלושה מסכים בו זמנית ותמיכה בתקן החיבור המהיר של אינטל, Thunder Bolt. כמו כן מציעה אינטל חמישה שבבים אלחוטיים חדשים עם ביצועים משופרים לעומת הדור הקודם, כולל כרטיס שתומך בתקן שמכונה Advanced N.

לגבי השאלה האם טכנולוגיית הייצור ב-22 ננו-מטר מהווה את קצה הדרך מבחינת מזעור מבחינתה של אינטל, אמר פרידמן: "תמיד אומרים שהסיליקון נגמר אבל אני יכול לספר שכבר עכשיו עובדים בקבוצה שלי על 14 ו-10 ננו מטר, וכמובן שבמקביל עובדת על אינטל טכנולוגיות אחרות".

בסך הכל השיקה אינטל 14 מעבדים חדשים, כולם מרובעי ליבה: 5 מעבדי Core i7 לתחום המחשבים הניידים כולל אחד ממשפחת האקסטרים, כשכולם תומכים בעבודה בריבוי נימים; 4 מעבדי Core i7 שולחניים, שניים מהם עבור צריכת כוח נמוכה; ו-5 מעבדי Core i5 שולחניים, שניים מהם עבור צריכת כוח נמוכה. במהלך החודשים הקרובים יוצעו מעבדים רבים נוספים בסדרה, כולל מעבדי Core i3.