יפעת אביצדק כלפא מועד הצלת בתי הכנסת ההיסטוריים בנוה צדק, מאשימה את אנשי ההקדש, בהשתלטות על בית הכנסת ההיסטורי של הרב קוק במתחם שערי תורה בנוה צדק בתל אביב.

"בימים אלה נערכות עבודות ההצלה במתחם, היזמים חיפשו מקור חשמל. היזמים שרכשו את המתחם נגשו לבית הכנסת שעדיין פעיל ולקחו משם חשמל. לתדהמתנו מחצית מבית הכנסת הפך לדירת מגורים עם עשרים מיטות וריצוף חדש", סיפרה אביצדק.

אביצדק אומרת שלא יעלה על הדעת שביד אחת משמרים את המבנה וביד שנייה הורסים את בית הכנסת ההיסטורי, "אסור לנו לשתוק, אינני יודעת מי עשה את זה, היזם או אנשי ההקדש, אבל אסור לשתוק לנוכח הרס בית הכנסת".

לטענתה, לאחר שכבר הגיעו להסכמה עם היזם והעירייה שהמבנה ישומר, לא ברור מה מתחולל כאן מתחת לפני השטח, "הרי מכרו את המקום ליזם פרטי אז לא ברור מדוע אנשי ההקדש עדיין מסתובבים שם. הייתה הסכמה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה לשמר את המבנה והנה כאן מתחת לאף, לוקחים את בית כנסת והופכים חצי ממנו לדירה. כבר פניתי לחברי כנסת ולאנשי המועצה הדתית".

ערוץ 7 פנה לנציג ההקדש עו"ד יוסף דוד שחור, שאומר לערוץ 7 כי המתחם אמנם נמכר, אבל למעט בית הכנסת. לדבריו בית המדרש נשאר בחזקת ההקדש כבר 120 שנה. שחור קובע שבית הכנסת משמש כמרכז תורה וכולל אברכים וכולו תפוס על ידי הכולל ומשמש גם לתפילה במשך ימי החול. לדבריו מכיוון שזה כולל ליום שלם, כמנהג הכוללים בעולם ובישראל נותנים לאברכים אפשרות לנמנם חצי שעה עד שעה בהפסקת הצהרים ולשם כך הכניסו למקום מיטות מתקפלות.

מיכאל רועה, נציגו של היזם שרכז את המתחם אומר לערוץ 7 שאמנם בבית הכנסת יש מיטות, אך מדובר בשינת צהריים בלבד, אם ייודע שאכן ישנים שם גם בלילה תהיה זו הפרה מהותית. כיום אין שום אישור לישון בבית הכנסת. לדבריו תמוהה בעיניו ההתייחסות הלא נקייה של גופי ההקדש לבתי הכנסת. לדבריו עד היום לא נעשתה שום פגיעה בבית הכנסת ובית הכנסת ישוחזר. כשבית הכנסת ישוקם תחזור לדבריו תהילת עולם.