הרב שבתאי בן חיים
הרב שבתאי בן חייםבאדיבות המשפחה

לקראת יום השנה לפטירתו של הרב שבתאי בן חיים ז"ל, הוציאה המשפחה ספר לזכרו - 'השבח לאל'.

נזכיר כי הרב שבתאי בן חיים, היה רבה של המועצה האזורית לכיש ושל המושב מנוחה בדרום, למעלה מיובל שנים ונפטר בשבת - ו' אייר ה'תשע"א בגיל 91.

הספר כולל שלושה חלקים. בחלק הראשון ישנו תיאור מורחב אודות קורות חייו המיוחדים של הרב בן חיים - מהולדתו בשנת תר"פ לערך, בכורדיסטאן, דרך לימוד התורה, עלייתו לארץ ועד מינוי לרב המועצה האזורית 'לכיש'.

בחלק השני ניתן למצוא סיפורים על חייו ומעשיו של הרב, יחסיו לסובבים אותו והכנת קמיעות.

בחלקו השלישי והאחרון של הספר, מובאים ההספדים הרבים שנאמרו על הרב בן חיים במהלך ההלוויה, השבעה והשלושים.

בראיון לערוץ 7 סיפר נכדו ומי שחיבר את הספר, שלו שבתאי, "הרב שבתי נולד בכורדיסטאן ולמד בתלמוד תורה ובישיבות. הוא מונה לדיין במדינת הולדתו ואף שירת כקצין בצבא העירקי".

נכדו של הרב סיפר כי במבצע 'עזרא ונחמיה', שהתקיים במאמץ להעלות את יהודי עיראק לישראל במהלך שנות ה-50, עלה סבו לישראל ויצר קשרים טובים עם רבני ארץ ישראל, בהם הרב מרדכי אליהו זצ"ל ויבלח"א הרב עובדיה יוסף, אף אם לא תמיד הסכימו הלכתית. "בהמשך, סבא מונה לתפקיד רב המושבים בדרום ואח"כ מונה לרב המועצה האזורית לכיש".

על שמו של הרב בן חיים סיפר שלו שבתאי כי מכיוון שלא היה לו שם משפחה - כפי שהיה נפוץ בעירק, פקיד משרד הפנים ששאל לשמו החליט כי שם משפחתו יהיה כשמו הפרטי - שבתאי שבתאי, "אך הרבנים קראו לו על שם אביו - הרב שבתאי בן חיים", ציין הנכד.