שוטרים בחברון - אילוסטרציה
שוטרים בחברון - אילוסטרציהצילום: פלאש 90

שוטרי משטרת בת ים עצרו הערב (ראשון) שלושה פעילי ימין בבת ים. כך מדווחת עמותת חננו.

על פי הדיווח, שוטרים הגיעו לביתו של אחד מרבני הישיבה הגבוהה במקום במטרה לעצור אותו על שלא הגיע לדיון בבימ"ש בנידון עליה לא חוקית ליישוב החרב חומש שבשומרון, לפני כשנתיים. לאחר שנודעה כוונת השוטרים, החלו במקום מהומות.

מעמותת חננו נמסר עוד כי השוטרים הגיעו לבית המשפחה בדורשם לעצור את בעל הבית, אך נענו על ידי אשתו כי הוא לא בבית. לדבריה של האשה, היא פחדה לפתוח את הדלת לשוטרים מכיוון שהיתה לבד בביתה עם ילדיה.

בעקבות סירובה של האשה לפתוח את הדלת, החלו השוטרים לשבור את דלת הדירה ונכנסו פנימה.

בנתיים הגיעו למקום חברי הגרעין התורני בבת ים למחות על התנהלות המשטרה ותוך זמן קצר התפתחו במקום עימותים בין השוטרים לחברי הגרעין התורני.

אחד מהפעילים שהיה במקום סיפר לערוץ 7, "התקבל דיווח כי כוחות משטרה הגיעו עם צו מעצר לבעל ולאשה. כשהגענו לשטח ראינו במקום שמונה שוטרים עם פטיש 5 ק"ג ושוקר חשמלי שניסו לפרוץ לבית גם דרך עליית הגג".

"עם הזמן הגיעו כ-300 בני אדם שבאו למחות על נסיון המעצר ובתגובה המשטרה השתמשה בכח רב מאוד כנגד המפגינים. השוטרים השתמשו גם בגז פלפל וראיתי שלושה שוטרי יס"מ ששלפו את האקדחים שלהם מהנרתיק. הופעלה גם אלימות כלפי נשים".

עוד סיפר הפעיל כי בסופו של האירוע נעצרו שלושה עצורים אשר שניים מהם בחורים מהישיבה הגבוהה בעיר ומורה בבית ספר.

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), אמר בעקבות אלימות השוטרים בבת ים, "על מפכ"ל המשטרה להשהות מיידית עד לסיום חקירתם את האחראים להתפרצות האלימה ושריטת נפשות ילדים רכים בתוך ביתם רק בשל 'עוון' אביהם שעלה ליישוב חומש".

"על משטרת ישראל שתפקידה להגן על תושבי המדינה מפני פורעים להוות דוגמא ומופת לשמירה על שלטון חוק וצלם אנוש. הרחקת הקצינים והשוטרים הפורעים תבודד אותם מתוך המשטרה שעליה עם ישראל סומך ונשען. הגרעין התורני בבת ים, המייצג את הציבור האוהב והתורם ביותר במדינה, ימשיך להפיץ את אור התורה והחסד בעיר בת-ים חרף ההתעללות הקשה שחווה היום".