הרב מונק
הרב מונקמשרד הרווחה

שר הרווחה משה כחלון יעניק בעוד ימים אחדים לעמותת "עת לעשות" את 'מגן שר הרווחה' על תרומתה לנזקקים. העמותה, בניהולו של הרב יוסי מונק, פועלת באמצעות אלפי בני נוער המתנדבים בכל רחבי הארץ, מול קהילת הילדים המיוחדים (חולי ובעלי צרכים מיוחדים - נכים, שיתוק מוחין, אוטיסטים, תסמונת דאון ותסמונות נוספות, חולי c.p וכו'), במגוון של פעילויות לאורך השנה: חונכויות אישיות, מחנה אילת, קייטנות קיץ, שבתות כייף, מסיבות חג, משחקייה וכד' ובזכות כך הם יקבלו את הפרס.

לפני 12 שנים נולד בועז, בנם של יוסי ואסתי מונק, כאשר לאחר הלידה המסובכת התברר כי הוא לוקה בשיתוק מוחין. ההתמודדות הקשה של יוסי ורעייתו עם גידולו הקשה של בנם בועז וההיכרות מקרוב עם קהילת המוגבלים בארץ, הביאה אותם להחלטה שיבוא יום והם יקדישו עצמם למען הקהילה.

"כאשר בועז נולד, נחשפנו לקהילת המוגבלים שעד לאותו זמן הייתה מוכרת לנו אך ורק מהתקשורת, מרחוק", מספר הרב יוסי מונק ומוסיף: "אנו בעצמנו עברנו תקופה רגישה ומתישה. בהתחלה התרכזנו אך ורק בבועז, ושמנו בצד את ילדינו. עם הזמן ניסינו לאזן את המצב, אך עדיין תפיסתנו הייתה שבועז הוא סוג של תקלה שקרתה לנו, ואנו צריכים לשרוד אותה. כשהוא היה בן שלוש, התחלנו להבחין בשינוי שחל אצלנו, החל מהרגישות שהתחזקה בקרב בני המשפחה וכלה בפרופורציות שהשתנו מבלי היכר. מתוך כך קיבלנו החלטה שכאשר נוכל, נתגייס ונתרום מעצמנו לטובת קהילה זו".

במשך כאחת-עשרה שנים, עד לפני שנתיים, שימש הרב מונק כמנהל ישיבת בני עקיבא, ובמסגרת תפקידו הקים את כיתת המטופלים הראשונה ושנתיים נוספות באולפנה בשעלבים, אך כאשר נבחר כחבר בוועד ההורים בבית הספר "תושייה", בו למד בנו בועז, והחלו להגיע אליו פניות של הורים הזקוקים לעזרה בתחומים שונים, הבין מונק כי זהו הזמן "לקפוץ למים הקרים ולמסד את פעילות החסד", כלשונו. בשנת תשס"ו, הקים עם בני משפחתו וחברים את ארגון החסד "עת לעשות" שהוא עומד בראשה.