הדו"ח האחרון.
הדו"ח האחרון.צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת.

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, הגיש היום (שלישי) את הדו"ח השנתי מס' 62 לידי יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין.

זהו הדו''ח השנתי האחרון, שיגיש המבקר לכנסת. ריבלין הודה ללינדנשטראוס על תקופת כהונתו ואמר כי "ביקורת המדינה הוא ידה הארוכה ועינה הפקוחה של הכנסת כנציג הריבון. המבקר הנוכחי הפך את הביקורת למוסד כמעט עצמאי וקיים ביקורת בזמן אמת".

ריבלין הבהיר, כי "כניסה להליך של בחירות ארציות לא תשפיע על לוח הזמנים לבחירת מבקר המדינה. הבחירות למבקר המדינה יתקיימו כמתוכנן ב-14 למאי, גם אם הכנסת תשהה בפגרת בחירות באותם ימים. כך אנו מחוייבים עפ''י חוק וכך יהיה. עד יום שישי ניתן להגיש מועמדים לתפקיד מבקר המדינה. עד כה הגיש אחד, ואני מעריך שיוגשו עוד שניים". 

מבקר המדינה הודה לריבלין על דבריו, ואמר כי "מערכת היחסים של מוסד הביקורת עם הכנסת במהלך 7 השנים האחרונות היתה הגונה, מלאה ויעילה. אין דמוקרטיה ללא ביקורת. מלבד דו''ח זה, אגיש ליו"ר הכנסת שני דו''חות נוספים, האחד, בפרשת הרפז בתוך מספר ימים, והשני, בעניין השריפה בכרמל שיוגש במהלך החודש הקרוב. דו''ח זה כמעט מוכן, נותר לנו לקבל את עדותו של אדם אחד".

המבקר הוסיף, כי "הדו"ח הנוכחי הוא הגדול ביותר בהיקפו והוא מכיל פרקים העוסקים בביקורת על משרדי הממשלה ועל מערכת הביטחון. ניתנה תשומת לב מיוחדת בדו"ח זה לשכבות החלשות בחברה. יש בדו"ח נושאים בעלי אפיון מיוחד, כמו הנושא של המגזר החרדי, שירות חרדי בצה''ל, חינוך בצה''ל והתייחסות למערכת הגנה לרכב משוריין". 

יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, חה"כ רוני בר און, ציין כי "על השולחן הזה מונחים דוחות הרי גורל, חובה שהממצאים והמסקנות של הדוחות המיוחדים, הרפז והשריפה בכרמל, יהיו גלויים ופתוחים לעין הציבור, גם בתקופת בחירות".