זבולון אורלב
זבולון אורלבצילום: פלאש 90

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) פנה ליו"ר וועדת המפקד והבחירות של המפד"ל-הבית היהודי, הרב דני טרופר, בבקשה לזרז את תהליך המפקד והפריימריס בעקבות הידיעות על הקדמת הבחירות.

"בימים האחרונים התרבו הידיעות בדבר הקדמת הבחירות לכנסת ה-19. ידיעות אלה מקורן גם במפלגות הקואליציה ובעיקר גם מראש הממשלה והליכוד, לכן יש להתייחס אליהם במלוא הרצינות", כתב אורלב.

הוא הזכיר לרב טרופר, "אני מקווה שזכור לך היטב כי התרעתי וחזרתי והתרעתי בפניך ובפני וועדת המפקד והבחירות כי יש לזרז ולקצר את תהליך קבלת ההחלטות שלכם על מנת שנספיק להיות ערוכים למקרה של הקדמת הבחירות. לצערי, דבריי לא נלקחו במלוא הרצינות, ועתה אנו ניצבים בפני האפשרות שמועד הבחירות לא יעלה לקנה אחד עם לוח הזמנים של המפקד והבחירות המקדימות שלנו".

"חלה עליכם חובה להתכנס בדחיפות על מנת לגבש תוכנית חירום לביצוע המפקד והבחירות המקדימות - בפריימריז גם אם יוקדמו הבחירות לכנסת לראשית חודש ספטמבר 2012", הדגיש אורלב.

על אפשרות של ביטול המפקד אמר, "אינני מעלה על דעתי ביטול מוחלט של המפקד והבחירות המקדימות בפריימריז, ביטול שכזה יגרום נזק בל ישוער. למיטב הבנתי גם אין לכם סמכות לבטל. מוסדות המפד"ל הם שהחליטו לקיימם ורק הם מוסמכים לבטלם.המפקד והבחירות המקדימות בפריימריז הן הכרחיות וחיוניות לעתידנו כמפלגה".

לסיום מציע אורלב לערוך תוכנית חירום שתכלול קיצור לוח הזמנים במפקד וקיצור פער הזמן בין סיום המפקד לקיום הפריימריז, "מוסדות המפדל הסמיכו אתכם לערוך שינויים בלוח הזמנים וסמכות זו תכליתה העיקרית לאפשר למפלגה לקיים את המפקד והפריימריז בהתאם לנתונים הפוליטיים והמציאות החוקית כפי שתקבע הכנסת".

הרב טרופר השיב לאורלב והודיע כי הוועדה מכינה תוכנית חירום לצמצום לוח הזמנים, "תאריך הבחירות לכנסת טרם נקבע אבל אם התאריך יהיה בתחילת חודש ספטמבר אנחנו נהיה בלחץ", כתב בפתח דבריו.

"אסור לבטל את המפקד והפריימריז משום שנוצרו ציפיות גדולות והפסקת המפקד והפריימריז עלולה לגרום נזק קשה ביותר למפד"ל", כתב הרב טרופר אך הבהיר, "יש גבול לכמה שניתן לצמצם את תקופת המפקד ולהשאירו אמין ואפקטיבי. אנחנו בונים תכנית חירום בה יש מקסימום זמן למפקד ומינימום זמן לתהליך הבחירות".

עוד כתב, "אינני שולל אפשרות של עשיית תיקונים בתקנון אם יש צורך בזה וכן הקמת מוסדות מיוחדים כמו בתי דין ארעיים לצורך זירוז תהליך הערעורים.אנו נחושים להמשיך בדרכינו ויתכן שדווקא הקדמת הבחירות לכנסת והאווירה שנוצרה מסביבה יכולה לפעול לטובתנו ולהרבות במספר המתפקדים בתקופה קצרה יותר".