"הכביש לאבני חפץ - מלכודת מוות"

"תפסיקו להתחנף לערבים על חשבון היהודים", כך קראו היום כ- 150 מתושבי תושבי היישוב אבני חפץ בהפגנה שקיימו בכניסה ליישוב.

מאז שנפתח המחסום על ציר הגישה לאבני חפץ התגברה תנועת כלי הרכב הפלשתינים על הכביש. הכביש שגם כך אינו תיקני וזקוק לשיפוץ דחוף הפך להיות הומה, ללא סידורי בטיחות בסיסיים. עובדה זו גורמת לבעיות בטיחותיות בנוסף לבעיות הביטחוניות הנגרמות כתוצאה מפתיחת ציר מילוט  אפשרי לתוככי העיר טול כרם.

כמו כן הובטח לתושבי היישוב ע"י מח"ט החטיבה המרחבית מנשה אל"מ רסאן עליאן, שתוקם עמדת בידוק לסינון הרכבים כדי שיעברו רק רכבים של תושבי הכפר הסמוך, אך הצבת החיילים במחסום הופסקה לאחר מספר ימים.

הצומת הפתוח הפך להיות מוקד למעבר רכבים של ערבים ישראלים לתוככי טול כרם, למסחר אפור ושחור בין פלשתינאים לערבים –ישראלים ואחרים. "הכביש הזה ידע בעבר פיגוע ירי", אמר ראש המועצה גרשון מסיקה שהשתתף באחת ההפגנות בצומת, "אם המצב הביטחוני כל כך טוב, מדוע לא פותחים ליהודים את צירי התנועה האחרים?".

מסיקה הוסיף, כי "פתיחת הציר תקל על הערבים להגיע, בטעות – לכאורה, אל הכניסה לאבני חפץ".

אהוד סטודניה, סגן ראש המועצה ותושב היישוב, אמר כי "הדבר תלוי בהחלטת שר הבטחון, כל גורמי הצבא בשטח תומכים בדרישתנו לסלול את ציר הגישה החדש לאבני חפץ, סה"כ כ- 300 מטר".

דניאל הר אבן, תושב היישוב אמר היום לערוץ 7, כי "צה"ל החליט להוריד את המחסום למרות שהתחייב לא לעשות כן עד שהכביש יותאם מבחינה בטיחותית למסה האדירה של תושבי שכם שייסעו מכביש זה. אנו שבים ומזהירים כי אם לא ייעשו השינויים הכוללים הרחבת הכביש, תאורה, כיכר ואמצעים נוספים - הכביש יהפוך למלכודת מוות. הכביש לא בנוי למסה האדירה שצפויה לעבור עליו אם יורד המחסום ותושבי שכם ייסעו דרכו".

יוזכר כי לאחרונה נשלח מכתב ע"י צבי דרדיק, יו"ר הועד המקומי באבני חפץ, אל אלוף הפיקוד החדש, ניצן אלון. המכתב נכתב במילים: "עלינו להודיעך שהתושבים החליטו להמשיך במחאה שהחלו בה עם פתיחת המחסום  עד למציאת פתרון לבעיות אלו".