מאיים. יונה יהב
מאיים. יונה יהבפלאש 90

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, נפגש לאחרונה עם חברי הגרעין התורני בעירו ודן עימם על הפעילות בשכונות.

נציין כי יהב יזם לפני כשלוש שנים את הבאת הגרעין התורני לעירו ובקשתו נענתה על ידי הרב רחמים ניסימי - ראש רשת הגרעינים התורניים 'שעלי תורה'.

בראיון לערוץ 7 סיפר יהב, "אני ראש העיר הראשון שגדלתי בעיר וזכרתי שבילדותי, ציבור הכיפות הסרוגות היה גורם משמעותי בעיר ועם השנים הוא נעלם. לכן, וכשנבחרתי לראשות העיר החלטתי להחזיר אותם ותוך שלוש שנים אנחנו רואים ברכה ענקית בעבודתינו".

יהב סיפר כי הוא פגש את משפחות הגרעין והתרשם מפעילותן, "אנשי הגרעין מאוד פעילים בעיר מבחינה חברתית - תרבותית בעיר ואנחנו רואים ברכה בעצם הגעתם וישיבתם בעיר".

"הפעילות שלהם מתמקדת בעיקר בשלושה מישורים", מספר יהב, "חינוך, תרבות ורווחה והם חיים עם כל סוגי הקבוצות הגרים בשכונה. הם מחדשים פעילויות דתיות בבתי הכנסת שנסגרו וזאת בהחלט תופעה חיובית ואנחנו מצפים שמספרם ילך ויגדל ועוד צעירים יצטרפו לגרעין".

ראש עיריית חיפה מביע סיפוק רב מהפגישה שהתקיימה, "היה פשוט כיף לראות ולשמוע. הם סיפרו כמה הם נהנים וכמה המציאות עולה על הציפיות שלהם".

ואיך גרעין תורני מתקבל בחיפה? יהב מדגיש כי אין שום קונפליקט, "תדמית העיר האדומה הודבקה עם השנים, אך תמיד היה 'אידישקייט' בעיר וכך זה ממשיך גם היום. מדובר בעיר חיננית שחיה עם אורח חיים דתי בשלום אהדה ואהבה".